Въведения билет за националната германска мрежа за обществен транспорт отчита успех, след като е успял да накара много потребители да предпочетат влаковете пред личните превозни средства, съобщава DPA.
След като т. нар. Deutschland-Ticket стартира през май, броят на пътуванията с влак на разстояние над 30 километра се е увеличил с повече от една четвърт през юни в сравнение с предходните месеци, показват данни на телекомуникационната компания O2 Telefonica.
За 49 евро на месец притежателите на такива билети могат да се възползват от неограничено пътуване с всички видове обществен транспорт, включително автобуси, метро и трамвай, във всяка община в Германия. Билетът представлява продължение на още по-евтината политика за билет от 9 евро, която беше налична миналото лято.
Общонационалният план има за цел да намали въглеродните емисии, като направи по-лесно и по-евтино за хората да използват обществен транспорт, вместо автомобили. Като цяло делът на пътуванията с влак в личния транспорт се е увеличил с 2,5 процентни пункта, показва анализът на O2, използвайки данни от мобилните телефони.
За да компенсира първоначалните прогнози за пропуснатите приходи, федералното правителство обяви, че ще предоставя по 1,5 млрд. евро годишно, като 16-те провинции на Германия се съгласиха да осигурят същата сума. Всички допълнителни разходи се разделят между съответните власти.
Това обаче не включва инвестиции в повече услуги, което вероятно ще ограничи въздействието му, коментира плана Филип Косок, анализатор на обществения транспорт в мозъчния тръст Agora Verkehrswende.
Транзитните системи на Германия обикновено нямат турникети за контрол на достъпа. Пътниците могат да се качват и слизат, но има контрол на място и глобите за липса на валиден билет могат да бъдат солени. В някои региони местните оператори не разполагат с технологията за четене на чип карти или сканиране на приложения и въпреки това може да изискват отпечатано доказателство. Това може да помогне за стартиране на по-широко надграждане на услугата.