Столичното метро ще получи нови осем влака, с които ще се намалят интервалите на движение по линии 1,2 и 4, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова. Договорът е с „Шкода“ и беше подписан в четвъртък от изпълнителните директори на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев и Зденек Свата, член на Съвета на директорите на „Шкода“.
На събитието присъстваха кметът Фандъкова, посланикът на Чехия, Н.Пр. Лукаш Каулци и заместник-кметът на София Дончо Барбалов.
Стойността на влаковете, съгласно проведената открита обществена поръчка, е 68,5 млн. евро. Проектът е предложен за включване за финансиране по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
По план доставката на новите влакове трябва да съвпадне с пускането на новата метростанция между „Сливница“ и „Обеля“. Нейното строителството очаквам да започне в края на лятото. Това е един от готовите проекти, които оставям за продължаване на развитието на метромрежата на София, съобщи Фандъкова във Facebook.
„За 15 години построихме 80% от действащото метрото в София и продължаваме. Подготвихме проекти, с които продължава неговото развитие – тази година трябва да започнем и изграждане на 6 км през район „Слатина“. Подготвихме плана за разширение на метрото през „Люлин“ с две нови метростанции до "Околовръстния път", както трасето през кв. „Витоша“ до "Студентски град" от 4 км и участъка от Бизнес парка до "Околовръстния път" от 2 км“, каза Фандъкова, цитирана от пресцентъра на Столична община.
„Поставихме високи изисквания при избора на доставчик и този проект ще бъде тест за нашите съвместни дейности", каза проф. инж. Братоев.
„Изключително важно за новите влакчета е, че те са проектирани така, че да намаляват използването на електрическа енергия чрез т.нар. „рекуперация", каза Зденек Свата, член на Съвета на директорите на „Шкода“.
Метровлаковете ще могат да се движат заедно със съществуващите по линии Първа, Втора и Четвърта. Салоните на вагоните ще са с климатична система, ще има и система за видеонаблюдение. Влаковете ще бъдат оборудвани със система за автоматична локомотивна сигнализация с автоматично регулиране на скоростта. Видът на задвижване ще бъде изпълнен от тягови трифазни асинхронни двигатели. Електрическото спиране ще бъде рекуперативно, с възможност за връщане на ел. енергия в захранващата мрежа при движение по инерция или в спирачен режим. Системата за управление ще бъде изпълнена чрез микропроцесорен командоконтролер.