Организаторите на Международния аерокосмически салон в Париж - Льо Бурже очакват „силно участие" както от изложители, така и от посетители при завръщането на този голям празник на аеронавтиката, който се провежда веднъж на две години и бе анулиран през 2021 г. заради пандемията, предаде AFP, цитирана от БТА.
На авиационното изложение, което ще се проведе от 19 до 25 юни, се очакват около 320 000 посетители, 2500 изложители, 158 самолета, като повечето от тях ще участват в демонстрации и "със сигурност ще е авиосалонът на възстановяването" след Covid-19, заяви Гийом Фори, президент на обединението на френските авиостроителни и космически промишлености (Gifas), организатор на събитието.
"Изложението си остава мястото, на което си дават среща феновете и интересуващите се от всичко, свързано с авиацията и космоса - от самолета до ракетите", добави Фори на пресконференция. Той е и главен изпълнителен директор на Airbus.
Пътнически самолети (Airbus, Boeing, "Самолети за регионален транспорт" - ATR, Embraer), бизнес самолети (Dassault, Gulfstream), военни самолети (Rafale, F-35, Eurofighter) и различни хеликоптери ще бъдат изложени на пътната настилка около бившия въздушен терминал в Бурже, северно от Париж.
Първите четири дни на шоуто са запазени само за професионалистите в сектора.
Върху обща площ от 125 000 квадратни метра или близо 18 футболни игрища посетителите ще могат също да се насладят на Spitfire и Mustang от Втората световна война и на свръхзвуковия стратегически бомбардировач B-1 Lancer , предостaвен от министерство на отбраната на САЩ.
Това изложение ще е белязано със сигурност от "силно участие“ на САЩ с 425 изложители, вторият контингент по обем след 1130 френски участници, от гигантите в сектора до малки и средни предприятия, и многобройни стартъпи.
Бурже иска също да отвори прозорец и към бъдещето на фона на изобилието от проекти за летящи таксита и други машини, обещаващи да извършат революция във въздушната мобилност, най-вече като я декарбонизират.
И ако въздушният трафик в света почти си е възвърнал равнището отпреди кризата, то секторът продължава да се сблъсква с проблеми по веригите за доставки, както и с работната сила. Поради това Обединението на френските авиострoителни и космически промишлености разчита на тази "витрина", за да оповести, че неговите 440 компании се нуждаят от 25 000 нови служители тази година. Браншовата организация се ориентира към младите хора и търсещите работа, които ще се възползват от безплатен вход на изложението.
Салонът ще е съпроводен и с драстични мерки за сигурност, като високопоставени лица говориха за "подходящ отговор" на риска от смущения заради екоактивисти, подобно на тези, които атакуваха Авиосалона за бизнес авиация в Женева.