fallback

Най-големият европейски автобусен превозвач навлиза на индийския пазар

Flixbus планира да навлезе на пазара през 2024 г., концентрирайки се върху големите метрополии

16:30 | 25.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият европейски автобусен превозвач на дълги разстояния Flixbus планира да започне дейност в Индия през следващата година. Flixbus има намерение да навлезе на индийския пазар през 2024 г., съобщиха от компанията. Това е „още една важна стъпка за глобалното разширяване на компанията", се казва в прессъобщението. А главният изпълнителен директор на Flixbus Андре Шемлайн пояснява: „Ще инвестираме значително и искаме да станем пазарен лидер и в Индия". Компанията планира на първо време да свързва големите метрополии на азиатската държава, предава DPA. 

По данни на ООН до средата на годината Индия ще замени Китай като най-населената страна в света. Според организацията тогава в Индия ще живеят 1,4286 милиарда души. Пазарът на превози с автобуси за дълги разстояния в Индия е „по-голям от този в Северна Америка, Европа и Турция, взети заедно", обясниха от Flixbus. Търсенето на „устойчиви възможности за колективно пътуване" е „огромно". Доставчикът на автобусни превози на дълги разстояния се грижи за „технологиите, обслужването на клиентите, управлението на качеството, планирането на мрежата, както и за маркетинга и продажбите" - самите пътувания се поемат от регионални, предимно средни автобусни компании. „Този бизнес модел е от полза и за регионалната икономика чрез генерирането на повече туризъм и данъчни приходи", обяснява Flixbus.

Индия ще бъде 42-рата страна за доставчика. Flixbus вече е представена извън Европа в Бразилия, Канада и САЩ, където през 2021 г. закупи закъсалата традиционна компания Greyhound. В Германия доставчикът на автобусни превози на дълги разстояния се бори с въвеждането на билета за 49 евро. Всъщност компанията искаше да стане част от предложението - но това засега не се получи. Въпреки това Шемлайн все още не се е отказал. В неотдавнашно интервю той заяви пред Wirtschaftswoche, че компанията води разговори с Министерството на транспорта. „Твърдо вярвам, че ще намерим решение“. 

В момента Flixbus проучва до лятото по кои линии търсенето е слабо. „На местата, където сега може да се пътува практически безплатно с билет от 49 евро, някои пътувания през деня могат да отпаднат", казва Шемлайн. „Ние ще се справим с билета от 49 евро. Германия е важна, но тя далеч не е най-големият ни пазар, а това са САЩ, Турция или Южна Америка" - а скоро може би и Индия.

Компанията вече е започнала процеса на формиране на местен екип в Индия и е назначила Сурия Хурана за управляващ директор за страната, който има богат опит в индустрията на мобилността. През следващите месеци Хурана и местният екип, разположен в Делхи, ще търсят още мотивирани служители, както и местни партньори за автобуси. 

Flix оперира в 41 държави, обслужвайки общо над 5500 дестинации в световен мащаб, и за нея работят повече от 5000 души от над 90 националности в световен мащаб. 2022 г. бе най-успешната година в историята на Flix, която донесе глобални приходи от над 1,5 млрд. евро, положителна EBITDA, както и над 60 млн. пътници, използвали услугите на Flix с FlixBus, FlixTrain, Greyhound в Северна Америка и Kamil Koç в Турция. От основаването на компанията през 2013 г. досега Flix е превозила близо 300 млн. пътници по целия свят.

Flixbus стъпи в България през 2018 г. с ежедневни връзки от София до центрове като Будапеща, Виена и Букурещ. По-късно предложенията бяха разширени, а през 2022 г. стана ясно, че FlixMobility ще се фокусира върху София като нова локация с местни таланти. Софийският хъб ще отговаря основно за маркетинговите и технологичните дейности, но също така ще бъде домакин на FMX и счетоводни екипи. Хъбът се намира в едно от най-новите coworking пространства в София - This Way, разположено в един от бизнес районите в града.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:30 | 25.05.23 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още