fallback

Инж. Паунова: Строежът на АМ "Струма" през Кресненското дефиле ще помогне за безопасността

От общото трасе на автомагистралата, което е приблизително около 170 км, към момента има изградени 140 км, коментира Десислава Паунова от Управителния съвет на АПИ

11:19 | 05.05.23 г.

Състоянието на пътната мрежа е тема, от която се вълнува всеки един от нас. Добре направените пътища гарантират не само комфорт и сигурност. Бързината също е фактор.

"Автомагистрала "Струма" е една от основните автомагистрали на територията на Република България и един от основните транспортни коридори, които свързват направление Север - Юг. Магистрала е част от основните европейски транспортни коридори и в тази връзка тя е изключително натоварена откъм трафик. От общото трасе на автомагистралата, което е приблизително около 170 км, към момента има изградени 140 км. За останалите се работи усилено, така че и те да бъдат изградени и да бъдат функциониращи в полза на потребителите, за да могат да пътуват безопасно и комфортно по тях", каза инж. Десислава Паунова от Управителния съвет на АПИ в ефира на "Директно".

По думите ѝ анализи са правени още на проектно ниво, когато се е залагало строителството на тази автомагистрала. "Анализът на трафика, който е заложен към днешна дата, се постига с измерването на трафика, което ние провеждаме на база преброителните пунктове, които имаме. Това, което е посочено като анализ в оперативните програми за предходните периоди към момента, се постига като трафик и се надвишава. Трафикът от 2015 година насам е завишен с около 50%", заяви тя.

Паунова коментира също, че по отношение на по-бързото преминаване промените няма да са малко. "Допустимата скорост за движение, която ще се постигне на база на скоростта, която имаме сега през Кресненското дефиле, е доста различна. Ще постигнем и различно време за пристигане, но това не е основното. Кресненското дефиле години наред е провъзгласявано като "отсечка на смъртта". Там загубиха живота си изключително много хора и е време това да се преодолее и да се изгради една автомагистрала, която да спре този травматизъм, който там 10 години назад наблюдаваме в голяма тежест. Изграждането през Кресненското дефиле на магистралата ще допринесе много за безопасността. Пътната безопасност е основното, което търсим в пътното строителство", уточни тя.

Паунова допълни, че в момента се доизгражда участък, който се намира малко след Благоевград.

"Оттам нататък има участък, който се доизгражда, участъкът на тунел "Железница" и прилежащите му пътни части до Симитли, съответно Кресненското дефиле също е необходимо да бъде изградено. "Автомагистрала "Люлин" в момента е прекласирана като автомагистрала "Струма", от нейното начало със Софийския околовръстен път до Благоевград. От Кресна до Сандански и оттам до ГКПП "Кулата" магистралата е изградена", обясни Паунова, пред Bulgaria ON AIR.

"Тунел "Железница" е най-дългият тунел, който е изграждан в България, и е изграден на сто процента и реализиран. Не е въведен в експлоатация заради необходимостта на укрепване на съпътстващите свлачища преди и след тунела. В момента укрепването на свлачищата е в ход и очакваме към средата на летните месеци да стигнем до такова ниво на укрепване, че да обезпечим едната посока на движение. По този начин да пуснем едната тръба на тунела в експлоатация - тази, която е в посока към София. Целим нейното пускане, за да може да се облекчи движението", коментира Паунова.

Целият разговор може да видите във видеото на Bulgaria on Air.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:19 | 05.05.23 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още