От 15 март предстои да се върне картата за една линия за софийския градски транспорт във вида, в който беше преди 1 януари, заяви пред БНТ Димитър Дилчев, директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ).
По думите му годишната карта се е превърнала в предпочитан документ за пътуване в София.
"За тези 6 месеца, откакто работи новата тарифна политика, са продадени толкова годишни карти, колкото предишните две календарни години", допълни Дилчев.
Той добави, че всеки, който пътува редовно и си направи сметка, разбира, че годишната карта е най-изгодна, като има вариант за насрочено плащане.
"Около 3% от пътуванията в столицата се извършва с карта за една линия и затова ще се върне от 15 март. Има дни, в които над 60 000 пътувания се извършват с безконтактна карта. Предпочитаният билет е 30 плюс, около 7, 8, до 10 процента от хората, които използват този билет, се прекачват. 30 минути е достатъчен прозорец от време, в който да се извърши втора, дори и трета валидация. В момента валидирането е задължително, но няма глоба, ако не се направи. Не делим хората на различни групи, делим ги на редовни и нередовни", коментира още Дилчев.
Според него от 1 март перфораторите в София „са история“, както и хартиеният билет.
Дилчев изтъкна, че със системата за таксуване и видеонаблюдение столичният транспорт се дигитализира.
"Проверките в столичния градски транспорт са ефективни единствено в присъствието на органите на реда, има акции по различни линии, които ще се засилят", каза още Дилчев.
Investor.bg припомня, че в средата на януари председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев предложи да се върне месечната карта за една линия за наземен транспорт и тази за метро след множество критики и гражданско недоволство сред ползвателите на градския транспорт.
Георгиев определи като напълно справедливи исканията на 36 хил. граждани и допълни, че като юрист няма да позволи ограничаване на правото на избор на гражданите с какви карти да пътуват.
Новата тарифна политика за превозните документи в градския транспорт бе приета с решение на СОС през лятото на миналата година. Тя влезе в сила от 1 януари тази година и трябваше да бъде широко разяснена на гражданите от Центъра за градска мобилност.