fallback

Как междублоковите пространства да станат градски оазиси?

Нужни са насърчителни мерки за собствениците на имоти и контрол от общините, Калоян Карамитов от "Екипът на София"

22:20 | 16.02.23 г. 2

По-силното включване на гражданите и използването на добри практики от чужбина могат да спомогнат за облагородяването на занемарените междублокови пространства в София. Жителите на града трябва да се включат в процеса на планиране, за да се припознаят като част от този процес и да се грижат повече за съответното пространство. Трябва да има както насърчаващи мерки за собствениците на имоти, така и контрол от общините, за да се спре безотговорното отношение към тези площи. Това коментира Калоян Карамитов, "Екипът на София", в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Една от основните причини за влошеното състояние на междублоковите пространства е реституцията, която възстановява частната собственост в замислени като отворени публични площи и паркове и последващо застрояване. Друга причина е подробното устройствено планиране, което разрешава строителството, обясни Карамитов.

Тъй като няма еднакви междублокови пространства, трябва да се направи подробен анализ за всяко едно от тях с различните им приоритети. "Предлагаме цялостен териториален анализ на тези пространства в града - къде се намират, какви са градоустройствените параметри, каква е собствеността...“, каза гостът.

По думите му работата с гражданите е изключително важна, тъй като безотговорното отношение на хората е друга причина за занемарените пространства.

Районните администрации в момента се грижат за поддръжката на междублоковите пространства, като по-високо ниво на децентрализация би решила част от проблема с недостатъчното финансиране на това. Освен повече средства, трябва да се проектират и изградят системи, които са основно самоподдържащи се, което би спестило ресурси, каза още Карамитов.

Според него проблемът с паркираните в междублоковите пространства автомобили може да се реши с промяна в цялостната транспортна политика на общината и сериозни инвестиции в градски транспорт, велосипедни алеи и пешеходни връзки, които биха направили колите ненужни.

"Ако имаш добри връзки между отделните квартали в града, по-бързи от автомобил, никой няма да предпочита да се движи с автомобил и да търси място къде да паркира. Това е политика, която трябва да се вземе на общоградско ниво, а конкретно локално решение е изграждане на паркинги", посочи събеседникът.

Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:00 | 16.02.23 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още