fallback

Зони за леко производство могат да засилят икономическото развитие в София

Да започнем да създаваме конкурента среда в столицата, съветва Любо Георгиев от "Екипът на София"

22:08 | 30.01.23 г.

Създаването на зони за леко производство ще засили икономическото развитие в София. Това смята Любо Георгиев от "Екипът на София", в предаването „Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.

Според събеседника по примера на създаването на „София Тех Парк“ може да бъдат създадени производствени паркове върху общинска земя и това би привлякло нови инвестиции в сферата на лекото производство.

„Като град трябва да започнем да създаваме конкурента среда, но не на малкия български град, а най-малкото на Балканите и на европейско ниво, за да можем да привличаме и човешки ресурс, и инвеститори и капитал”, посочи Георгиев. И допълни, че икономиката на знанието е друга сфера, която вече съществува в София, но не и в мащаба, в който съществува в други средно големи европейски градове.

В тази посока има нужда от привличане на инвестиции. „В последните години се правят усилия, но те са по-скоро от рекламна гледна точка, а не от структурна гледна точка, което би означавало директна връзка между изследователски и академични институции, университети, стартъп средата, фондове, които инвестират. Това в момента не съществува като екосистема, а общината може да подпомогне създаването на такава система, защото това е в интерес на самия град“, подчерта събеседникът.

По думите на Георгиев в момента не знаем какви са ресурсите, с които разполага столицата ни.

„Това е признак за лошо отношение към управлението, защото като отговорен стопанин трябва да знаеш с какво разполагаш – с какви поземлени имоти и сграден фонд разполагаш, с какви движими материални ресурси, какви човешки ресурси, какви технологични ресурси. Това в момента в Столична община не е категоризирано и картотекирано, но е необходимо да бъда направено, за да бъдат те управлявани адекватно“, заяви гостът. Той сподели за успешни примери за градове по света, които успяват да капитализират върху своите ресурси, да спечелят от това и да инвестират печалбата в социални дейности  - жилища, училища, детски градини. В Сингапур, например, авиолинията им се притежава от градски фонд, а печалбите отиват в социални жилища и в поддръжка на градската среда, каза Георгиев.

Целия разговор може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:56 | 30.01.23 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още