fallback

Китайски стартъп за товарни дронове планира да набере до над 22 млн. долара

AirWhiteWhale тества модела W5000, който предлага пробег до 2600 км

14:55 | 22.01.23 г.
Автор - снимка
Създател

Китайският стартъп за товарни дронове AirWhiteWhale планира да набере между 100 млн. юана (14,7 млн. долара) и 150 млн. юана (22,1 млн. долара), като свежият капитал ще бъде използван за проектиране и развитие на работната сила, както и за тестове на готовите продукти и техните компоненти, съобщава Nikkei Asia Review.

AirWhiteWhale е основана през 2021 г. от настоящия главен изпълнителен директор Ху Джъндун, който завършва Пекинския университет по аеронавтика и астронавтика с докторска степен. Той работи в редица производители на самолети, включително в Airbus и Commercial Aircraft Corporation of China.

Китайското правителство официално обяви оперативни стандарти за големи товарни дронове с фиксирани крила. Ху вижда в това голяма възможност за разширяване на пазара.

Китайските компании разработват доставки с малки дронове, мултикоптери на средни и къси разстояния с полезен товар от 100 килограма, както и транспорт по по-сериозни маршрути с помощта на големи дронове с максимално излетно тегло от по няколко тона.

Но засега малко компании се фокусират върху сектора на големите товарни дронове в Китай, като тук изпъкват имената на AirWhiteWhale, SF Express, JD Logistics и няколко по-малки стартъпи.

Въздушният транспорт предварително задени маршрути без възможност за отклонение се намира в начална фаза на развитие в Китай, но все пак набира скорост.

Ху очаква, че електронната търговия ще продължи да набира популярност в по-малките градове, повишавайки търсенето на въздушен транспорт. Но рентабилни средства за въздушен транспорт почти не съществуват в момента, което означава, че използването на големи товарни дронове вероятно ще се разшири, каза Ху.

Първият модел на AirWhiteWhale, W5000, предлага следните характеристики: максимално тегло при излитане от 10,8 тона, максимален полезен товар от 5 тона и стандартен пробег от 1200 километра, който може да достигне до 2600 км.

Големите товарни дронове също са по-евтини от обикновените товарни самолети. Без пилоти и с по-леки корпуси, разходите за труд и гориво могат да бъдат намалени. И тъй като няма пилотски кабини или тоалетни - както и системи за херметизация, кислород или контрол на климата - производствените и оперативните разходи също са по-ниски.

Ху смята, че AirWhiteWhale има конкурентно предимство в дизайна на самолети. Големите товарни дронове на компанията са проектирани и разработени от нулата, за да отговорят на изискванията на клиентите, вместо да се налага да преработват съществуващи самолети.

През октомври AirWhiteWhale проведе първия тестов полет на своя голям дрон W5000 на летището в Баотоу, Вътрешна Монголия. Компанията създаде център за научноизследователска и развойна дейност в Шънси и също така планира да установи производствен и тестов обект в Чанджоу, провинция Дзянсу.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:12 | 22.01.23 г.
fallback
Още от Транспорт и инфраструктура виж още