Правителството одобри допълнителен трансфер в размер до 30 млн. лева по бюджета на Столична община за изграждането на Линия 3 на метрото в София, етап 3, лот 2 - участък ул. „Шипка“ - ж.к. „Гео Милев“ (район „Слатина“/ - Зала „Арена София“/„София Тех парк“ - бул. „Цариградско шосе”).
Част от средствата са за проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на системи за контрол и управление на влаковото движение, комуникации и перонни преградни врати, съобщи пресцентърът на Министерския съвет.
Парите се осигуряват за сметка на намалението на разходите по централния бюджет за тази година за изпълнение на политики по Закона за държавния бюджет и увеличение на разходите на централния бюджет за 2022 г.
Investor.bg припомня, че в средата на септември правителството одобри разширението на третия лъч на метрото в София. Разклонението на трета линия на метрото ще бъде от бул. „Евлоги Георгиев“ при Военна академия „Г. С. Раковски“ до пътния възел на бул. „Цариградско шосе“ с ул. „Проф. Петър Мутафчиев“. Трасето ще преминава по ул. „Гео Милев“, бул. „Асен Йорданов“, пред зала „Арена Армеец София“ и по бул. „Цариградско шосе“. С него метромрежата ще се увеличи с 6 километра и шест метростанции. Така общата дължина на линиите ще стане 61 км, а метростанциите ще достигнат 56.
Проектът за разширение на метрото се финансира от Столична община с инвестиционен заем, собствени средства и със съфинансиране от държавния бюджет, като общата инвестиция за изграждането му е 548 млн. лева. От тях 360 млн. лева са заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), 45 млн. лв. са собствени средства и 143 млн. лв. идват от държавния бюджет.
Припомняме, че през януари Столичният общински съвет прие 12,8 млн. лв. от бюджета на София да отидат за старта на разширението на третия лъч на метрото. През март беше одобрено вземането на заем от ЕИБ в размер на 195 млн. евро, който също ще бъде вложен в продължението на метрото.
Столична община вече избра фирмите, които ще строят трасето и метростанциите. „Трейс груп холд“ ще изгражда първите четири станции до „Слатина“, а „Монолит София“ – останалите две. Очаква се участъкът да е готов през 2025 г.