Креативността в авиацията почти няма граници - поне когато става въпрос за добавяне на допълнителни такси към частични услуги по време на пътуване. Много авиокомпании вече начисляват допълнителни такси за исканията на клиентите да се качат първи на борда, да резервират определено място, да имат повече място за краката или да им бъде сервирана храна при по-кратки полети. Сега германската авиокомпания Condor предлага нещо ново: Там вече можете да резервирате отделение за ръчния си багаж в икономична класа при избрани полети на дълги разстояния.
„Само срещу 9,99 евро Ви се гарантира място за съхранение на ръчния багаж, разрешен в тарифната ставка", казва Condor . В противен случай, както при всички полети, има вероятност ръчният багаж да се окаже в багажното отделение поради липса на място.
Пред Frankfurter Allgemeine Zeitung главният изпълнителен директор на Condor Ралф Текентруп казва, че това е ежедневен проблем в авиацията: „Много пътници го познават: седите на изхода, започва качването на борда и се чудите дали ръчният ви багаж ще намери място в горното отделение". Сега Condor иска да печели пари от потенциалните притеснения на пътниците.
Фактът, че все повече пътници, които не искат да чакат дълго или дори напразно на мястото за получаване ма багажа след кацане, вкарват багажа си директно до мястото си в самолета, наистина се превърна в проблем при летене. Въпреки това опцията за резервация вероятно има за цел компанията да печели пари не само с продажбата на места, но и с отделенията за съхранение.