„През март Подбалканската линия ще стане постоянна и за малко над четири часа и половина трябва да се стига от София до Бургас – съизмеримо време с това на автомобилите", отбеляза Гуцанов и потвърди, че се предвижда във влаковете да има интернет и ресторант вагони.
Гуцанов съобщи, че през годините са раздадени милиарди, а „насреща няма нищо извършено бързо, правилно и сигурно“. По думите му срещу превежданите авансова пари не е свършена никаква работа, затова и докладите за нарушенията ще бъдат предадени на съответните органи.
"С лопата и кирка да бяха полагали жп релсите, щеше да стане по-бързо от това, което е в момента. Не може хората да имат услуга, която е била през 18-и век. Да не говорим как са закрити заводите за ремонт на локомотиви в България. Отиват на ремонт в други страни. Това нормално ли е? Има възможност в София, Пловдив и Варна да се правят ремонти", риторично попита депутатът.
Борислав Гуцанов посочи, че са предвидени покупки на нови локомотиви и вагони, като близо 2 млрд. евро са средствата, които ще бъдат взети от общите по Плана за възстановяване и устойчивост за съживяване на сектора.
Защо се сливат три жп структури в оздравителната програма на БДЖ? Какво предвижда реформата за развитие на пристанищата? Ще има ли инвестиции за интермодален терминал във Варна и Русе?
Гледайте целия разговор във видео материала в Bulgaria ON AIR.