fallback

Преодоля ли България имиджа си на евтина туристическа дестинация?

Изминалият летен сезон нямаше никакви сериозни сътресения, но все още не успяваме да върнем нивата отпреди пандемията, посочват експерти

17:57 | 24.09.24 г. 3

Сериозни големи западноевропейски туроператори вече припознават България не като евтина дестинация, а като „value for money” (добра услуга спрямо цената, бел. ред.). Това е много добър знак за развитието и промотирането на България като дестинация в чужбина и означава, че се налагаме по-добре на международния пазар. Това каза Димитрина Горанова, председател на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), в анкета на Bloomberg TV Bulgaria на тема: „Какъв туристически сезон изпраща България“.

„Този туристически сезон може да се отбележи с две неща – това е петият сезон от началото на кризата и първият, в който нямаше никакви турбуленции и сериозни сътресения по време на активния сезон. Вторият факт, който трябва да се отчете, е че имаме обратна връзка от сериозни големи западноевропейски туроператори, които припознават България вече не като евтина дестинация, а като „value for money”, посочи експертът.

Горанова отчете, че по-различна е ситуацията, когато говорим за вътрешността на страната и така наречените обиколни групи – културно-историческият туризъм, защото там бизнесът се възстановява с най-бавни темпове. "Тази година наблюдаваме, че цените за тези продукти стават неконкурентни спрямо наши основни конкуренти като Румъния, които имат много по-голям брой посетители за много по-ниска цена на пакетите….Като цяло очакваме един по-силен летен сезон, но все още имаме съмнения дали ще сме достигнали нивата от 2019 г.", посочи председателят на АБТТА.

Според Константин Занков, главен експерт в Институт за анализи и оценки в туризма, хотелите, които са успели да направят добра дигитална трансформация и са имали активен интернет маркетинг, са извлекли повече възможности, резервации и повече сигурност и устойчивост.

„Изпращаме добър туристически сезон във всичките му форми, които предлага България - не само морски…При някои пазари има доста добро увеличение и връщаме нивата от 2019 г. и дори ги надминаваме. При други пазари, като германския, има спадове и все още не може да си върнем нивата от преди пандемията…Пазари като Полша, Румъния и Великобритания се представиха много добре това лято и имаме ръст“, посочи Занков.

„Основно този сезон бе представен от българския турист, без него нямаше да можем да отчетем такъв резултат. Основните чужденци, които идват, са съседите ни от Румъния и много малко европейци“, коментира Венцислав Венев от Български туристически съюз. 

„Доста отстъпихме от позициите ни на европейския пазар. Трябва да обърнем внимание и на информационните центрове... Дигитализацията също е много важен момент… нямаме единен дигитализиран продукт в България, където да има възможност туристът, когато пристигне, да получи информация“, заяви той.

„Туристическият сезон, който изпращаме, е доста противоречив, труден и изпълнен с много предизвикателства...Обемите, които очаквахме, не се случиха, а сезонът от година на година става все по-кратък", каза Павлин Косев, председател на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите (ВАРХ).

По думите му добра новина е, че като инфраструктура и модернизация на хотелите и като качество на туристическата услуга са на доста високо ниво. „Хубаво е да се гледа в посока глобално развитие на морския ни туризъм, защото липсата на чартъри дава отражение, а липсата на магистрала между Варна и Бургас също“, посочи Косев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:59 | 24.09.24 г.
fallback
Още от Туризъм виж още