fallback

МТ: Здравният туризъм е възможност да предложим качествен туристически продукт

Този вид туризъм е сред петте най-предпочитани в България, сочи проучване

20:00 | 09.09.24 г. 1
Автор - снимка
Автор

Здравният туризъм е възможност да предложим качествен туристически продукт. Той е част и от стратегията ни за развитие на туризма до 2030 година. Това каза заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева по време на единадесетият годишен конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА), който се провежда в Бургас. Конгресът се осъществява под патронажа на президента Румен Радев в партньорство с Министерството на туризма, предава БТА.

Георгиева се позова на данни от двугодишно проучване, които са показали, че здравният туризъм е сред петте най-предпочитани в България, а над 35% от пълнолетните българи са практикували различни форми на здравен туризъм в страната ни.

Предизвикателство пред сектора е проблемът с кадрите, посочи още тя и допълни, че за разрешаването му е нужно България да прилага последователна и целенасочени политика. 

"Министерството на туризма е модератор в тази задача – привличане на кадри от трети страни. Но вносът на кадри от трети страни е временно решение на проблема", заяви Ирена Георгиева. По думите ѝ по-голямото предизвикателство е задържането на специалистите в сферата на туризма в страната. Нужна е промяна на учебните планове, нови специалности, увеличаване на местата за туризъм в университетите, стана ясно от думите на Георгиева. 

Тя изтъкна, че Министерството на туризма продължава да подкрепя инициативи, насочени към устойчивото развитие на специализираните форми на туризъм. По данни на министерството секторът на здравния туризъм отбелязва значителен ръст през последните години, заемайки вече 16% от общия туристически продукт в България. Според Георгиева популярността на тези услуги ще продължи да расте, особено в контекста на нарастващия интерес към здравословния начин на живот и превенцията на заболявания.

Проучване на туристическато министерство в 16 избрани общини, развиващи активно СПА и уелнес туризъм от вътрешността на страната, показва, че те са посетени от близо 850 000 туристи за първите осем месеца на тази година.

Водещи за България пазари в този сектор са Северна Македония, Румъния, Израел, Гърция, Германия, Великобритания и други.  

Важно да се обсъди посоката на устойчиво развитие на България като дестинация за целогодишен здравен туризъм, посочи председателят на Българския съюз по балнеология и спа туризъм (БСБСПА) Сийка Кацарова. Тя припомни, че съвместно с Министерството на туризма се работи по проект за превенция и включване на България в общоевропейската политика за здраве.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:17 | 09.09.24 г.
fallback
Още от Туризъм виж още