fallback

Брюксел заменя емблематичните конски впрягове с електрически карети

Промяната става част от плана на града да се конкурира по-успешно като туристическа дестинация с Рим и Париж

12:27 | 17.07.24 г.

Качете се в карета на площад „Гранд Палас“ в Брюксел и се насладете на вековната архитектура, църквите в готически стил и живописните магазини, които ви приветстват от двете страни на калдъръмените улици. Но едно нещо, което няма да видите днес по време на тази разходка, са коне, пише Bloomberg.

Новото предложение за транспорт в центъра на белгийската столица е част от цялостния преход от конски впрягове към електромобили. Градската управа вижда това като възможност за посетителите да открият очарованието на града, който изостава от Париж или Рим, например, по отношение на броя на туристическите дестинации, но все пак има какво да предложи.

Преминаването към електричество дойде, след като Тибо Дантин, който стартира бизнес с карети преди повече от десетилетие, решава, че има нужда от промяна. В един момент той разполага с пет коня и две карети, но предизвикателната бизнес среда и променящите се нагласи към използването на животни правят твърде трудно поддържането на бизнеса, признава той.

„Исках да имам бизнес, който е смесица между моята страст, конете и каретата, и града, в който живея“, разкрива 44-годишният Дантин пред Bloomberg. „Но през 2024 г. да имаш бизнес с животни е трудно“, добавя той.

Дантин информира кметството, което е отговорно за употребата на конски впрягове по улиците на Брюксел, за решението си, но служителите се страхуват да загубят уникалното туристическо изживяване. Впоследствие той си сътрудничи с местните власти, за да разработи изцяло електрически подход и представя идеята. През 2023 г. градът се съгласява с неговия вариант без коне, вдъхновен от Робърт Андерсън, който изобретява една от първите версии на електрическа карета през 1832 г. Дантин казва, че ме е отнело повече от година, за да се разработи окончателното превозно средство, отказвайки да уточни разходите.

„Електрическите карети струват много пари, така че това е огромна инвестиция“, изтъква той, добавяйки, че ежедневните разходи са по-ниски, отколкото с конския впряг, тъй като вече не трябва да плаща на ветеринарен лекар или ковач.

Туристите вече могат да приветстват традиционна карета, която тръгва от „Гранд Палас“, историческия площад със своята впечатляваща камбанария и сгради, датиращи предимно от XVII век, сега обект на световното наследство на ЮНЕСКО. След това могат да видят съдебната палата, масивна структура в гръко-римски стил, и „Саблон“, бивш дом на белгийската аристокрация.

„Идеята беше да поставим нещо ново в Брюксел, нещо необичайно и нещо, което издига Брюксел на върха“, коментира Фабиан Мейнгейн, бивш съветник по икономическите въпроси в администрацията на белгийската столица.

Дантин казва, че въпреки че страстта му към конете остава, електрическите превозни средства са много по-лесни за ежедневно управление. В момента той има една карета, пусната през юни, но планира скоро да добави втора.

Преминаването към електричество тук контрастира с градове като Чикаго и Монреал, които забраниха конските впрягове поради опасения за хуманното отношение към животните. Други, като Ню Йорк, са изправени пред опити да забранят бизнеса, но досега не са успели да го направят. Както Дантин, така и Мейнгейн изглежда са оптимисти, че електрическата опция предоставя алтернатива за тези, които желаят да запазят обиколките с карета, като същевременно се справят с опасенията за правата на животните.

Надеждите са, че 15 хил. души годишно ще използват новите електрически карети, които могат да изминат 120 километра с всяко зареждане. Тъй като те могат да покрият по-голямо разстояние от конен впряг, промяната ще осигури достъп до по-далечни забележителности, като „Хълма на изкуствата“ - известен с голямата си градина и една от най-хубавите гледки към центъра на Брюксел - и района на църквата „Св. Катерина“, дом на изискани ресторанти за морска храна.

Новата технология се вписва в по-грандиозните планове за туризъм на Брюксел, който в началото на 90-те години превръща „Гранд Палас“ в пешеходна зона, а през последните четири години ускори усилията за намаляване на трафика и насърчаване на колоезденето и ходенето в историческото му ядро.

„Знаем, че ще бъде трудно, защото има Париж, Рим и други големи градове“, казва Мейнгейн, но Брюксел има „голям туристически потенциал за Европа“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:28 | 17.07.24 г.
fallback
Още от Туризъм виж още