fallback

И. Пенчев: Хижите са в основата на изграждането на устойчив туризъм у нас

Кои са устойчивите практики в хижарския бизнес, коментира организаторът на конкурса "Хижа на годината"

14:21 | 09.07.24 г.

С интернет и модерните комуникации се променят и хижите в България. С тяхна помощ се оптимизират различни процеси, свързани с настаняването и хижите достигат до по-голяма аудитория. Този коментар в предаването "Made in Green" на Bloomberg TV Bulgaria направи Иван Панчев, организатор на конкурса "Хижа на годината".

„Новите тенденции сред хижите включват споделени пространства за работа, чиято цел е да задържат туристите по-дълго време, като им предоставят възможност да работят. Изключително бързо навлизат много екологични практики, като голям брой хижи изграждат ВЕИ инсталации. Модернизирането на съоръженията включва и системи за наблюдение, метеорологични станции и различни системи за оптимизация на доставките“, изброи новостите за хижите в България, които приемат все повече зелените практики и въвеждат екологични технологии, свързани с енергийната ефективност.

Иван Панчев отбеляза, че хижите са в основата на това да се изгради устойчив туризъм у нас, защото в България има много проекти, построени в планината, и те могат да бъдат сериозен гръбнак за развитие на устойчив екологичен туризъм с висока добавена стойност за местните общности.

„Конкурсът „Хижа на годината“ предлага и грантове на победителите в някои от категориите, като така насърчава зелените практики", съобщи Иван Панчев и добави, че десет партньорски организации са номинирали около сто хижи в девет различни категории.

„Основните изисквания на туристите от хижите са свързани с уюта, информация за природата около тях, за забележителностите, както и вкусната домашна храна“, посочи Панчев. Той смята, че разходите за поддръжка на една хижа стават все по-високи и се изисква добър мениджмънт, за да се справят.

Според него частният сектор предлага финансова помощ на хижите, но изтъкна, че „идва ролята на стопанисващите обектите да установят контакт с организации, които биха им помогнали“, защото е проблем раздробената собственост – хижите се водят към спортното министерство, а ги управлява Министерството на туризма.

Какво търсят чуждестранните туристи в българските хижи? Какви са критериите за една хижа? Как се създава конкурентен туристически продукт от бизнеса в хижите? Ще успеят ли хижарите да поддържат работата си целогодишно? Как се изпълнява политиката за нулеви отпадъци на хижите?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:22 | 09.07.24 г.
fallback
Още от Туризъм виж още