fallback

Подготвя се рекламна кампания за привличане на туристи от Норвегия у нас

Българският съюз по балнеология и СПА туризъм за първи път представи България като дестинация в скандинавската страна

12:58 | 25.06.24 г.

За да стане България разпознаваема дестинация за норвежки туристи, е нужна целева кампания. Също така директната самолетна линия Осло-София да бъде целогодишна и да има такава и до други големи български градове. Важна е ролята на местната власт, хотелиерите и инвеститорите в дадените дестинации да се представят своя бранд. Това коментира д-р Сийка Кацарова, председател на Български съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация, в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Българският съюз по балнеология и СПА туризъм за първи път представи България като дестинация в Норвегия, като промотирането на родния туристически бранш в скандинавската страна е част от програмата на организацията.

За норвежките туристи водещото са слънчевите дестинации, качествената храна, природата и директната самолетна линия, посочи събеседникът.

Една от срещите в Норвегия е била с организацията, която отговаря за разпределението на програмите в страната. В българската делегация са включени и представители на водещи български курорти, които са представили възможността за целогодишно приемане на норвежки туристи у нас.

По време на разговорите норвежката страна е била изненадана от представянето ни, тъй като не са били запознати с възможностите на България като дестинация. Делегацията е представила и възможностите за климатолечение, от които норвежките туристи се интересуват.

Гостът обясни, че в момента има норвежки туристи у нас, но те са много малко и са фокусирани по Черноморието. „Директната самолетна линия Осло-София е изключително голям плюс за стимулирането на туризма от Норвегия. Проблемът е с рекламирането на България“, каза Кацарова и допълни, че има случаи, в които норвежки туристи посещават София, без дори да знаят какви възможности за туризъм има наоколо. 

„На първо място ни е необходимо да опитаме да станем по-разпознаваеми, а това ще стане с целева кампания, която в момента обсъждаме с Министерството на туризма, за да определим правилните стъпки. Второто важно нещо е тази директна линия да бъде целогодишна, а не сезонна. Оттук нататък всеки трябва да си напише домашното. Ние като НПО даваме основата, помагаме да се отвори вратата, но за да влязат повече туристи в конкретната дестинация, е необходимо кметовете по места, съответно с хотелите и инвеститорите, да предприемат мерки: да се включат в информационни кампании или те самите да бъдат по-активни“, каза Кацарова.

Норвежките туристи търсят слънчеви дестинации, независимо дали те са на Черноморието или не. Също така се интересуват от добрата природа, която страната ни представя, както и качествената храна. Гостът обясни, че у нас качествените ястия присъстват в менюто на големите хотели, които предлагат здравен туризъм. За туристите от Норвегия са важни и англоговорещият персонал, с който разполагаме, и директната самолетна линия.

В момента от съюза, с помощта на ключови министерства, се опитват да осигурят целогодишна самолетна линия и до Варна и Бургас.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:11 | 25.06.24 г.
fallback
Още от Туризъм виж още