fallback

Експерти: Силата на българския туризъм е в разнообразието

Да се фокусираме върху цялостното изживяване за туризъм в четири сезона, а не само плаж и море, препоръчват от бранша

22:26 | 20.05.24 г.

За успешното позициониране на България като туристическа дестинация трябва да се фокусираме върху цялостното изживяване на туризъм в четири сезона, а не само за плаж и море. В сферата на морския туризъм страната ни не е конкурентна на съседните ни Гърция и Турция. Правилна маркетингова стратегия ще доведе до говорене за бранда "България" и до туризъм, инвестиции и много други възможности за развитие. Това коментират пред Bloomberg TV Bulgaria експерти от сектора на туризма на фона на предстоящия летен туристически сезон у нас.

Константин Занков, главен експерт в Институт за анализи и оценки в туризма

Около България имаме много добри примери в сферата на туризма в лицето на Гърция и Турция. Със сигурност има добри практики, от които може да се учим. Трябва ни технически план за внедряване на световни добри практики, като това как да се възползваме от съвременни маркетинг тенденции и възможности за развитие на туризма и да ги изпълняваме по план.

Правилна маркетингова стратегия ще доведе до говорене за бранда България и до туризъм, инвестиции и много други възможности за развитие на нашата страна и за увеличаване на бюджетите за реклама, които имаме на фона на тези в Гърция и Турция, които при нас са десетина пъти по-малко.

Трябва да имаме разнообразие на туристическите продукти, имаме много добри плажове, добри условия, но не трябва да акцентираме на тях, тъй като нямаме острови или такава плажна ивица като Гърция и Турция. Така че трябва да се фокусираме на цялостното изживяване на туризъм в четири сезона, а не само на плаж и море. Трябва да развиваме културно-познавателен, екосъобразен, приключенски, спа и уелнес, спортен, събитиен и други различни атрактивни форми на туризъм.

Даниела Стоева, член на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти 

Имаме много добри предпоставки, като богатство на културно-историческо наследство и нивото на запазване на обектите са на изключително високо ниво. Но все още си оставаме terra incognita в това отношение, тъй като през изминалите години и сега България не успя да се наложи като дестинация за културен туризъм, а това е едно много по-силно конкурентно предимство на дестинация България спрямо най-големите ни конкуренти в региона.

Да потърсим силата си в разнообразието, което има на нашата територия, защото не може да се конкурираме с плажната ивица на Турция и Гърция. Но бихме могли да го направим с културното наследство, където също няма да е лесно, защото те също разполагат с такова и то е добре познато, но пък ние имаме една уникална комбинация и именно с това трябва да излезем като конкурентно предимство, а именно ние сме го кръстили „WWW.Bulgaria – wine, wellness, world heritage”. Комбинацията от балнеология – термалните ни води, хубавото вино и световното културно наследство, с което разполагаме би могло да бъде като лайтмотив в нашето представяне на чуждите пазари и по този начин да излезем като конкуренция със съседните страни.

Димитър Попов, Penguin травъл

Ако се конкурираме с Гърция и Турция, трябва да се конкурираме с това, което те имат в по-малка степен – например планините, а не е морският ни туризъм….България е основно планинска страна, има огромен планински и всякакъв вид устойчив туризъм. Този тип туризъм бележи страхотен ръст в последните години, особено след пандемията. А в същото време Албания, която има по-малък потенциал от нашия, ни надминава във това отношение. Всичко е въпрос на реклама.

Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели

Трудно може в летния туризъм да се конкурираме с Турция и Гърция като плажна ивица, защото имаме около 400 км, Гърция има 11 000-12 000 км, а Турция също има хиляди километри. Трудно може да се конкурираме и като море, защото знаете тюркоазените води на Йонийско и Средиземно море и самата гледка. Виждам решение в така наречения туризъм на преживяванията, който става все по-популярен напоследък. Тоест ние да предлагаме на туристите, които обмислят да дойдат един пакет от преживявания. Това е нещо, с което можем да се конкурираме. В момента Турция и Гърция не са ни конкуренти, а се конкурираме с Мароко, Тунис. Последните няколко години бих казал, че нещата не се развиха достатъчно добре. Време е да се потрудим в това отношение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:57 | 20.05.24 г.
fallback
Още от Туризъм виж още