България е харесвана дестинация и все повече се споделят и снимки, и кадри в социалните мрежи. Трендът е за увеличаване на туристопокока към България, а приемането на страната в Шенген, макар и частично, само ще помогне. Основен проблем остават маркетинговите и комуникационни дейности, свързани с туризма. Това коментира Константин Занков, главен експерт в Институт за анализи и оценки в туризма, маркетинг и бизнес консултант, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
България като туристическа дестинация има нужда от по-активен маркетинг и то в дигиталните канали, подчерта Занков, уточнявайки, че засега това не се случва.
"Нека да бъдем по-активни в маркетинга на ниво бизнес и на ниво дестинация", призова експертът.
Относно частичното приемане на България и Румъния в Шенген гостът отбеляза, че това гарантира, че българите и чуждестранните туристи вече ще имат едно много по-приятно преживяване при пристигането си на летището. „Сега ще имаме повече време да се насладим на дестинацията, до която отиваме. Няма да има паспортни проверки, декларации за децата. Това е нещо, което ще облекчи нашият пътешественик, който пътува по въздух и море. Засега говорим предино за въздух, защото по море за съжаление няма круизи за сега към България“, посочи събеседникът.
Преживяването в първите моменти на влизането в България ще се подобри в положителна посока, което ще има положителен имиджов ефект, но не може да се каже, че много ще се подобри посещаемостта на страната ни в следствие на приемането ни в Шенгенското пространство.
"Чужденците също ще бъдат облекчени - тези, които имат “шенгенски” визи ще могат да влизат безпроблемно и в България. Надяваме се да нямаме проблеми и стагнация при някои други пазари като турския, тъй като до момента ние им издавахме визи. Надяваме се сега да нямаме някакви по-стриктни изисквания за визов режим спрямо турския пазар, който е ключов за нас", посочи гостът.
Вижте разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.