fallback

Намират ли място зелените политики в българския туристически продукт?

Туристите вече обръщат вимание дали туристическият продукт, който ползват, е устойчив, казва директорът на "Албена Тур"

22:45 | 28.02.24 г.

Бъдещето на българския туризъм е в устойчивата индустрия, основана на зелени политики. Инвестициите в тази посока, които прилагаме, ни правят конкурентни на пазара. Това сподели Красимира Стоянова, изпълнителен директор на "Албена Тур" ЕАД, в предаването „Бизнес старт“ Bloomberg TV Bulgaria.

„Албена тур“ залага много на устойчивостта в туризма - от начина, по който се използват природните ресурси, до зелените практики, всичко води до намаляване на въглеродни емисии, посочи гостът.

Стоянова разказа, че в курортния комплекс вече са изпълнени два проекта – за соларни панели на покривите на хотелите, и за инсталация за биогаз, чрез която се обработват хранителните отпадъци.

„Това ни дава възможност да се позиционираме като дестинация, която мисли за зеленото бъдеще. Инвестициите са големи, инвестираме сами, малко са средствата по европейски програми, но изпъкнахме като пример в България за устойчиво развитие. Това ни дава възможност и да привличаме гости, защото те търсят места, които да имат принос към зелените практики“, отбеляза събеседникът.

Туристите вече обръщат вимание дали туристическият продукт, който ползват, е устойчив, всеки туроператор подкрепя подобни практики, допълни Стоянова.

Новите туристически програми, които вече се рекламират на туристическите борси, целят не само да привлекат повече туристи, но и да върнат нивата на туризма до нивото от 2019 г. преди пандемията. За разлика от Гърция и Турция, които са се възстановили от пандемичните сривове, България все още е с около 15% спад от целевите граници.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:05 | 28.02.24 г.
fallback
Още от Туризъм виж още