fallback

Програмата за реклама на Черноморските общини ще бъде разширена

Туроператорите вече не само рекламират българския туризъм, но и продават своите пакети чрез програмата

16:24 | 12.01.24 г.

Туристическият бранш по Черноморието е на мнение, че програмата на Министерството на туризма, която финансира общински проекти за представянето на общ български туристически продукт зад граница, е най-голямата стъпка, правена в туристическия сектор през последните 30 години. Това обяви в Бургас министърът на туризма Зарица Динкова, която обсъди рекламната стратегия заедно с представители на местните власти. Тя припомни, че област Бургас е получила близо 2,4 млн. лева по програмата. 

По програмата туроператорите вече не само рекламират страната ни, но продават своите пакети.

Амбицията на експертните екипи в Министерството на туризма е програмата да бъде надградена през следващата година. 

"Искаме да задълбочим партньорството на местните общини с тези от вътрешността на страната. В тази връзка искаме да разширим програмата и да предложим подобрен неин вариант", каза още Зарица Динкова, цитирана от БТА.

Припомняме, че общо 21 проекта ще бъдат финансирани по новата програма на Министерството на туризма за подпомагане на Черноморските общини, която променя начина на изразходване на държавните средства за реклама на туристическите услуги.

Одобрени за финансиране са 21 предложения. Сред тях са за популяризиране на Община Шабла, Поморие, Варна, Бургас, Балчик, Созопол, Приморско, Несебър и др. 

Общият размер на средствата за изпълнение на процедурата е в размер на 5 млн. лв., финансирани от държавния бюджет, посредством бюджета на Министерството на туризма.

Според Динкова се очаква висока възвръщаемост на тази инвестиция, на базата на която ще се поискат обосновано повече средства за бюджета за реклама на туризма.

Бюджетът на един проект по процедурата не може да надхвърля 400 хил. лева. Финансовата помощ, която се отпуска по нея, е 60% от общия размер на бюджета на проекта. Останалите 40% от финансирането за изпълнение на проекта следва да бъдат осигурени под формата на собствено съфинансиране от бенефициента. 

Посещението на Зинкова в Бургаско е с цел обсъждане на проблеми, които могат да бъдат решени още преди началото на летния туристически сезон по Южното Черноморие. Сред належащите, които кметове на крайморски общини са поставили пред министъра, са тези, свързани с водоснабдяването през летните месеци и натовареността на пътната инфраструктура. Акцент в подготовката на летния сезон през тази година отново трябва да бъде и предлагането на здравни услуги в морските ни курорти от изнесени екипи от столицата. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:21 | 12.01.24 г.
fallback
Още от Туризъм виж още