Общо 21 проекта ще бъдат финансирани по новата програма на Министерството на туризма за подпомагане на Черноморските общини, която променя начина на изразходване на държавните средства за реклама на туристическите услуги.
Работата на оценителната комисия е приключила, като са класирани постъпилите проектни предложения по Процедура чрез подбор на „Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в Черноморските общини в Република България”.
В рамките на срока за кандидатстване са подадени 21 проектни предложения чрез Системата за управление на националните инвестиции (СУНИ), посочват от Министерството на туризма
Оценката е проведена на два етапа: проверка на административното съответствие и допустимостта, както и техническа и финансова оценка.
Одобрени за финансиране са 21 предложения. Сред тях са за популяризиране на Община Шабла, Поморие, Варна, Бургас, Балчик, Созопол, Приморско, Несебър и др.
Предстои официална церемония, на която представителите на всички одобрени общини, ще подпишат договорите си за предоставяне на финансовата помощ.
„Основната ценност е, че се премахват посредниците от начина, по който харчим парите за маркетинг и реклама, включваме бизнеса, следваме и препоръките на Доклада на ЕК за повече прозрачност и ефективност на изразходването на държавните средства за маркетинг и реклама“, каза края на ноември министърът на туризма Зарица Динкова.
Общият размер на средствата за изпълнение на процедурата е в размер на 5 млн. лв., финансирани от държавния бюджет, посредством бюджета на Министерството на туризма.
Според Динкова се очаква висока възвръщаемост на тази инвестиция, на базата на която ще се поискат обосновано повече средства за бюджета за реклама на туризма.
Бюджетът на един проект по процедурата не може да надхвърля 400 хил. лева. Финансовата помощ, която се отпуска по нея, е 60% от общия размер на бюджета на проекта. Останалите 40% от финансирането за изпълнение на проекта следва да бъдат осигурени под формата на собствено съфинансиране от бенефициента.