fallback

Япония отваря отново границите и очаква туристически бум

Заради евтината йена и ниската инфлация Япония е достъпна и привлекателна дестинация за международни посетители

12:47 | 11.10.22 г.

Япония започна да приема ваксинирани посетители от 68 страни без визи във вторник, слагайки край на почти три години по-затегнат граничен контрол, който държеше туристите извън островната държава, съобщава Bloomberg.

Тъй като йената е на 25-годишно дъно спрямо долара, в комбинация с относително ниската инфлация Япония е достъпна и привлекателна дестинация за международни посетители.

„Това е уникална възможност за пътуване точно след като границата се отвори, тъй като нещата ще станат много натоварени“, казва 32-годишният Форест Лин, който ще пристигне в сряда и ще остане повече от седмица. „Чувствам се по-малко виновен да ям по-хубави ястия и да съм в по-хубави хотели“ благодарение на по-слабата йена, казва той.

Акциите на авиокомпаниите поскъпнаха в Токио във вторник след пристигането на първите посетители. Цената на книжата на Japan Airlines се вдигнаха с 3%, а на ANA Holdings - с 2,7%. По-широкият индекс Topix обаче спадна с 1,9%.

Като една от последните останали богати икономики, отворили се за туризъм, има очакване за ръст на икономиката, който може да засенчи предпандемичния туристически бум. Входящите разходи може да се вдигнат с 32% до 6,6 трлн. йени годишно след пълно отваряне спрямо нивата от 2019 г., сочи скорошен доклад на икономисти на Goldman Sachs.

Това облекчение е добре дошло, макар че е твърде късно за над 4000 компании, които фалираха, след като търговците на дребно въведоха ограничения на работното време в началото на 2020 г. Търговци на дребно, хотели и ресторанти са нетърпеливи да си възвърнат бизнеса, който изгубиха.

Японските авиокомпании вече увеличават международните полети, а местните пътувания също растат, тъй като много жители се възползват от липсата на линии и достъпните цени. Страната бе на върха на туристическия бум преди пандемията с рекорден брой от 32 млн. входящи посетители през 2019 г.

Търсенията на резервации за пътуване до Япония са скочили над 16 пъти в базираната в Азия Agoda – част от Booking Holdings, след новината, че страната ще се отвори отново за туристи. Южна Корея, Хонконг и Тайван са най-големите източници на трафик при търсенията. Това посочва Хирото Оока, представляващ директор на Agoda International Japan.

Резервациите са скочили веднага след новината и няма признаци за забавяне, казва Оока в интервю.

Въпреки шума около повторното отваряне на границите на Япония скоростта и мащабът на туристическото възстановяване остава трудно да се прецени. Ограничено преотваряне през юни за групови обиколки не успя да привлече значителен трафик. Посетителите от Китай, които формираха над една трета от туристическите разходи преди пандемията, все още са най-ограничени от вътрешни и външни пътувания като част от политиката на страната за нулев Covid.

„Само по себе си е важно, че хората от Китай не идват, тъй като Китай беше един от трите най-големи входящи пазара преди“, казва Оока от Agoda.

Ще отнеме около две години на пристигащите посетители да достигнат нивата отпреди пандемията, според Такахиде Киучи, икономист в изследователския институт Nomura. Все още има недостиг на хотелски стаи в цялата страна, който няма как да не се влоши, освен ако повече японци не изберат да пътуват в чужбина, а не у дома, пише Киучи в скорошен доклад.

Местните пътувания станаха по-привлекателни във вторник със стартирането на национална програма за субсидиране от японското правителство. Пътуващите ще получават отстъпки за пътувания в страната и купони, които да похарчат на целта си, докато офертата приключи в края на декември. Това е наследник на кампания, стартирана през 2020 г., която имаше за цел да подкрепи туристическата индустрия при отсъствието на посетители от чужбина, но беше спряна по-късно същата година, след като случаите на Covid скочиха.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:47 | 11.10.22 г.
fallback
Още от Туризъм виж още