fallback

Каква е новата стратегия за привличане на туристи в Германия?

секторът е започнал да диверсифицира посланията си, каза Кристиан Салай, ръководител за Балканите на Туристически борд на Германия

21:00 | 17.06.22 г. 1

Пандемията от коронавирус е изтрила две десетилетия на развитие на туризма в Германия, но бумът на посещения през първите месеци на годината дава надежди, че секторът може да се завърне до предпандемичните си нива до 2023 г. Това е благодарение както на желанието на хората най-сетне да могат да пътуват, така и на новите стратегии на германския бизнес за привличане на туристи целогодишно - по-устойчив туризъм, насочен към природата и по-малките и по-непознати градове. Това разказа Кристиан Салай, ръководител за Балканите на Туристически борд на Германия, в ефира на предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.

Ваканционните пътувания изместват бизнес посещенията в Германия като най-голям дял от българския пазар. Това се дължи както на развитието и достъпността на полетите, така и на силните икономически и семейни връзки, но и на маркетинговата стратегия на германския туризъм, смята Салай. 

"През 2021 г. има 280 хил. нощувки от българи, което е спад от около 30% в посещенията, което звучи много, но когато се сравни с общия спад от 70%, вече не звучи толкова зле. Ръстът за първите три месеца тази година в сравнение с 2021 г. е вече 72% - имаме 70 хил. нощувки само за три месеца, през които имаше доста ограничения. Не искам да бъда свръхоптимист, че още тази година ще стигнем предпандемичните нива от 2019 г., но мисля, че ще останем на малко проценти под тях и догодина вероятно ще се върнем към тях. Това не е обичайно възстановяване за всички региони. Хората в този регион са много устойчиви ... когато могат да пътуват, те ще пътуват", каза събеседникът.

Все още не може да се преценят какви ще бъдат всички ефекти от войната - има понижение на посещенията от Русия и Украйна, но двете страни не са били значими дестинации за Германия, сподели Салай. По-голям ще бъде ефектът върху посетителите от САЩ и Азия, смята той. Докато европейците имат ясна картина за положението, за азиатци и американци като цяло идеята за война в Европа би ги възпряла да изберат Германия като дестинация.

По-голямо предизвикателство пред германския туристически сектор представляват инфлацията, веригата на доставки, проблемите с персонала и цената на петрола, посочи гостът.

За да се развива като целогодишна дестинация, Германия разчита на ски курортите и коледните базари през зимата, природен туризъм през пролетта и лятото, и многообразието от фестивали на бирата през есента, каза Салай.

Вместо, както досега, да разчита на една голяма тема за рекламната си кампания, секторът е започнал да диверсифицира посланията си. Тази година ще продължи кампанията за германската местна култура със специално внимание върху по-малките градове и специфичните кухня и вино, които не са толкова познати на българите. Основна тема тази година е кампанията "Прегърнете германската природа", която е особено популярна заради нарастващото желание на хората да излязат от големите градове, каза Салай.

Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:26 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Туризъм виж още