Печалбата на френската фармацевтична компания Sanofi за четвъртото тримесечие изостава от пазарните очаквания поради неблагоприятните валутни колебания и слабото търсене на противогрипни ваксини, съобщава Bloomberg.
Коригираната печалба на Sanofi достига 1,66 евро на акция през тримесечието, докато анализаторите очакваха 1,71 евро на акция.
Главният изпълнителен директор Пол Хъдсън предупреди инвеститорите за няколко години на по-бавен растеж, докато Sanofi влага ресурси в програмата си за разработване на лекарства. Компанията повтори очакванията си, че печалбата за тази година ще намалее с едноцифрен процент при постоянни обменни курсове.
Sanofi обяви, че Франсоа-Ксавие Роже ще поеме ролята на главен финансов директор от април, пристигайки от Nestle SA. Роже ще замени Жан-Батист Шаселюп дьо Шатийон, който ще оглави благотворителна фондация.
Sanofi подражава на подхода на конкурентите си, включително Novartis AG, като се фокусира върху авангардни терапии, като същевременно се отказва от по-стари лекарства и отдела си за потребителско здраве. Идеята е да се пожертват някои печалби сега за още по-бърз растеж по-късно през това десетилетие.
През четвъртото тримесечие приходите на Sanofi също изостават от прогнозите, отчасти заради валутните курсове, които оказаха отрицателен ефект от 7,5 процентни пункта върху приходите от продажби, изтъква компанията.
Все пак Хъдсън изтъкна набор от експериментални лекарства, който включва дузина, които биха могли да генерират големи печалби, както и факта, че световноизвестното лекарство за астма Dupixent, което генерира приходи от продажби от 10,7 млрд. евро през 2023 г., се очаква да продължат да растат, докато Sanofi чака регулаторно одобрение за терапия на хронично белодробно заболяване.
„Ние сме напът да се превърнем в имунологична централа“, изтъква Хъдсън пред журналисти. Настоящият момент е „най-вълнуващият в историята на Sanofi“, добавя той.
Доскоро Хъдсън изпитваше затруднения да убеди инвеститорите да споделят неговия оптимизъм. Акциите на компанията поевтиняват с 3,5% минути след 16 ч. българско време на борсата в Париж.
През октомври цената на книжата на Sanofi се срина след изненадващото ѝ съобщение за по-високи разходи за разработване на лекарства, което доведе до изоставяне на някои цели за печалбата. Това изтри около 25 млрд. долара от пазарната оценка на компанията в рамките на един ден. Оттогава Sanofi се е възстановила само на половина.
Приходите от продажби на противогрипни ваксини достигат 741 млн. евро през тримесечието, което е под средната оценка от 834 млн. евро. Sanofi частично компенсира този дефицит с приходите от продажба на Beyfortus - ново лекарство срещу респираторен синцитиален вирус (RSV) - които надхвърлят 410 млн. евро.
Sanofi заяви, че очаква 50% увеличение на броя на клиничните изпитвания в късен етап през 2024 г. и 2025 г. Стремежът към развитие трябва да позволи на компанията да генерира около 10 млрд. евро годишни приходи от продажби от скорошни лансирания и бъдещи лекарства до 2030 г., изтъква Хъдсън пред инвеститори. Това е около два пъти повече от нивото, което анализаторите очакват.
Производителят на лекарства също така се е ангажирал с поредица от малки и средни сделки, за да подсили своя набор от иновативни лекарства и подход, който трябва да намали зависимостта му от Dupixent.