fallback

Как инфлацията се отрази на пазара на вино в България?

Българският потребител значително е подобрил винената си култура, посочва Евгени Харамлийски, управител на Domaine Boyar

17:52 | 10.04.23 г.

Международната тенденция, която е валидна и в България, е да се търсят все по-качествени вина на все по-разумна цена. Инфлацията подтикна българския потребител да избира внимателно вината, които консумира, а винопроизводителите - да бъдат по-ефективни и да предлагат по-добро съотношение между цена и качество. Това каза Евгени Харамлийски, управител на Domaine Boyar, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

"Със сигурност повишението на инфлацията се отрази на потреблението, като най-вече накара потребителите да избират внимателно какви вина купуват съобразно качеството и ценовата категория. По същия начин производителите на вино потърсихме различни варианти да бъдем по-ефективни и да можем да предложим съответните подходящи цени“, каза събеседникът.

Харамлийски отбеляза, че българският потребител значително е подобрил винената си култура през последните години и подбира по-качествени вина, благодарение на все по-широкото предлагане на качествени български и чуждестранни вина. По думите му нова глобална тенденция, която става все по-популярна, е консумацията и производството на вина с по-ниско съдържание на алкохол, а вече се налага и употребата на деалкохолизирани вина.

В България новите тенденции също навлизат, като това обикновено отнема около три години, посочи още управителят на Domaine Boyar. Според него друга световна тендеция, навлязла на българския пазар, е употребата на плодови вина и на миксове между вино и натурален плодов сок. 

Обогатяването на винената култура на българина се дължи на много фактори, изтъкна гостът. "Един от тях е, че производителите предлагат все повече и повече качествени вина. Определено след 2015 година насам в България вече няма вина, от които да се срамуваш или които да са по някакъв начин проблематични. Освен това хората вече доста често пътуват в чужбина, а и има голям внос на чужди вина. Тоест, потреблението на различни вина, от различни държави, с различен произход водят до повишаване на винената култура и подобряване на критериите и качеството на потреблението", каза гостът.

"Определено и потребителите, и производителите в България вървим в синхрон със световните тенденции. Търсят се все по-качествени вина, на все по-разумни цени", обобщи Харамлийски. 

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:53 | 10.04.23 г.
fallback
Още от Земеделие виж още