Най-голямата компания за кафе в света Nestle ще инвестира над 1 млрд. шв. франка (1 млрд. долара) до 2030 г., за да насърчи фермерите, доставящи бранда ѝ Nescafe, да възприемат по-устойчиви земеделски методи, тъй като климатичните промени и екстремното време заплашват реколтите, съобщава Bloomberg.
Nestle ще предлага обучения за най-добрите техники за засаждане, както и парични стимули, за да мотивира земеделците да предприемат действия, например засаждане на покривни култури за защита на почвата. С широка мрежа от над 500 хил. фермери, произвеждащи кафе за Nescafe, компанията възнамерява да удвои броя на доставчиците, с които работи по подобни въпроси до поне 200 хиляди.
Доставките на кафе са застрашени от климатичните промени: зърната се отглеждат близо до екваториалния пояс, който е най-податлив на екстремни метеорологични условия, включително суши и урагани. Повишаващите се температури са дългосрочна заплаха и ще намалят площта, подходяща за отглеждане на кафе, с до 50% до 2050 г., посочва Междуамериканската банка за развитие. Тежките слани в Бразилия намалиха миналогодишната реколта и ограничиха потенциала за 2022 г.
„Няма да имаме жизнеспособни ферми за кафе след 20 или 30 години, ако не предприемем действия сега“, каза Дейвид Рени, ръководител на бизнеса с кафе в Nestle.
Ето защо Nescafe увеличава усилията си в подкрепа на фермерите, които преминават към по-регенеративни практики. Чрез обучения, техническа помощ и високодобивни растения кафе Nescafe може да помогне на земеделците да подобрят здравословното състояние на почвата, плодородието на растенията и използването на вода, каза Рени.
Nescafe цели да набавя цялото си кафе по екологично отговорен начин до 2025 г. спрямо 82% през 2021 г. Освен това тя иска една пета от него да бъде отглеждано с регенеративни методи до 2025 г. и половината до 2030 г.
Примери за това какво ще прави програма включват замяната на кафеените дървета с устойчиви на болести и климатични промени видове, което може да помогне да се подмладят площите с кафе и да се увеличат добивите за фермерите. Nestle предлага стимули и премии за отговорно производство на зърната, защото недостатъчно земеделци прилагат сами подобни мерки.
С повече от 5500 чаши Nescafe, които се изпиват по света всяка секунда и продажби за над 10 млрд. франка, Nescafe е влиятелен купувач на кафе, купуващ 8 до 9% от зелени зърна в света. Превръщането на отглеждането на кафе в по-устойчиво обаче е сложен проблем. Инвестирането в регенеративни практики може да бъде рисковано и скъпо за самите обеднели фермери, най-вече поради нестабилността на пазара и спекулациите.
Над 80% от семействата, отглеждащи кафе, живеят на или под прага на бедността, посочва организацията с нестопанска цел TechnoServe. Те също така се борят с ускоряващата се инфлация, свивайки бюджетите на домакинствата им.
За разлика от премиум бранда на Nestle Nespresso, който вече добива над 90% от кафето си по пустойчив начин, продуктите на Nescafe се конкурират по-силно от гледна точка на цената, ограничавайки способността му да увеличи с много сумата, която плаща на земеделците за реколтата им.
Новият план надгражда предишни усилия за устойчиво отглеждане на кафе, започнали преди 12 години, които включваха около 100 хил. фермери.