fallback

Nestle инвестира 1 млрд. долара, за да защити кафето от климатичните промени

Компанията ще предлага обучения за най-добрите техники за засаждане, както и парични стимули

13:26 | 04.10.22 г.

Най-голямата компания за кафе в света Nestle ще инвестира над 1 млрд. шв. франка (1 млрд. долара) до 2030 г., за да насърчи фермерите, доставящи бранда ѝ Nescafe, да възприемат по-устойчиви земеделски методи, тъй като климатичните промени и екстремното време заплашват реколтите, съобщава Bloomberg.

Nestle ще предлага обучения за най-добрите техники за засаждане, както и парични стимули, за да мотивира земеделците да предприемат действия, например засаждане на покривни култури за защита на почвата. С широка мрежа от над 500 хил. фермери, произвеждащи кафе за Nescafe, компанията възнамерява да удвои броя на доставчиците, с които работи по подобни въпроси до поне 200 хиляди.

Доставките на кафе са застрашени от климатичните промени: зърната се отглеждат близо до екваториалния пояс, който е най-податлив на екстремни метеорологични условия, включително суши и урагани. Повишаващите се температури са дългосрочна заплаха и ще намалят площта, подходяща за отглеждане на кафе, с до 50% до 2050 г., посочва Междуамериканската банка за развитие. Тежките слани в Бразилия намалиха миналогодишната реколта и ограничиха потенциала за 2022 г.

„Няма да имаме жизнеспособни ферми за кафе след 20 или 30 години, ако не предприемем действия сега“, каза Дейвид Рени, ръководител на бизнеса с кафе в Nestle.

Ето защо Nescafe увеличава усилията си в подкрепа на фермерите, които преминават към по-регенеративни практики. Чрез обучения, техническа помощ и високодобивни растения кафе Nescafe може да помогне на земеделците да подобрят здравословното състояние на почвата, плодородието на растенията и използването на вода, каза Рени.

Nescafe цели да набавя цялото си кафе по екологично отговорен начин до 2025 г. спрямо 82% през 2021 г. Освен това тя иска една пета от него да бъде отглеждано с регенеративни методи до 2025 г. и половината до 2030 г.

Примери за това какво ще прави програма включват замяната на кафеените дървета с устойчиви на болести и климатични промени видове, което може да помогне да се подмладят площите с кафе и да се увеличат добивите за фермерите. Nestle предлага стимули и премии за отговорно производство на зърната, защото недостатъчно земеделци прилагат сами подобни мерки.

С повече от 5500 чаши Nescafe, които се изпиват по света всяка секунда и продажби за над 10 млрд. франка, Nescafe е влиятелен купувач на кафе, купуващ 8 до 9% от зелени зърна в света. Превръщането на отглеждането на кафе в по-устойчиво обаче е сложен проблем. Инвестирането в регенеративни практики може да бъде рисковано и скъпо за самите обеднели фермери, най-вече поради нестабилността на пазара и спекулациите.

Над 80% от семействата, отглеждащи кафе, живеят на или под прага на бедността, посочва организацията с нестопанска цел TechnoServe. Те също така се борят с ускоряващата се инфлация, свивайки бюджетите на домакинствата им.

За разлика от премиум бранда на Nestle Nespresso, който вече добива над 90% от кафето си по пустойчив начин, продуктите на Nescafe се конкурират по-силно от гледна точка на цената, ограничавайки способността му да увеличи с много сумата, която плаща на земеделците за реколтата им.

Новият план надгражда предишни усилия за устойчиво отглеждане на кафе, започнали преди 12 години, които включваха около 100 хил. фермери.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:26 | 04.10.22 г.
fallback
Още от Земеделие виж още