Най-големите предизвикателства пред сектора на козметиката в момента са свързани с подобряване на рецептите, така че продуктите да имат най-малко влияние върху природата. Екологичната отговорност трябва да е първото, за което бизнесът мисли. Това заявиха Силвия Павлова, съосновател и управляващ директор в Wooden Spoon, и Симона Колева, маркетинг мениджър в Wooden Spoon, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
Wooden Spoon бе отличена с един от най-важните екологични сертификати - B Corp. Тази валидация се връчва на прозрачни компании, които мислят за здравето на потребителите и екипите си.
В България сертифицираните по този начин продукти не са много разпространени, но изглежда, че потребителите стават все по-запознати с всяка година. В световен мащаб има около 10 хил. сертифицирани компании, но много малък процент от тях са в козметичния сектор, което прави постижението на Wooden Spoon отличително. Малкото представителство на козметичната индустрия се дължи на това, че тя често е една от най-замърсяващите в световен мащаб.
Според гостите един бизнес трябва да придава стойност от създаването до продажбата и рециклирането на продуктите си.
Павлова посочи, че е налице и промяна в нагласите, като новите поколения все повече търсят продукти с по-малък отпечатък. Също така компаниите са отговорни за улесняването на процеса по рециклиране, за да мотивират и потребителите да го правят.
По думите им един продукт, за да бъде успешно рециклиран, трябва да е чист и да няма етикети или лепило по него. Често компаниите използват етикети, за да обозначат нуждата от него, но не улесняват потребителя. Ето защо Wooden Spoon цели да внедри иновации в цялостната работа. Това няма да се отрази на крайната цена, тъй като увеличените разходи за опаковки ще бъдат компенсирани от оптимизация на производството в другите сегменти.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.