IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електромобилите помагат на Норвегия да свие нивата на въглеродните емисии през 2023 г.

По-ниските нива на производство на производителите на желязо, стомана, феросплави и алуминий доведе до спад на емисиите

15:47 | 08.06.24 г. 13
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Емисиите на въглероден диоксид (CO2) в Норвегия намаляват с 4,7% през миналата година, тъй като страната ускорява темпа на приемане на електрически автомобили, докато продукцията от металургичните заводи спада, съобщава Bloomberg.

Генерирането на парникови газове в Норвегия намалява от 2015 г. насам и възлиза на 46,6 милиона метрични тона, еквивалент на CO2 през 2023 г., в сравнение с 48,9 милиона тона година по-рано, информира статистическата служба на страната.

Най-високите емисии, отчетени в Норвегия от 1990 г. насам, са през 2007 г., когато продукцията възлиза на общо 56,5 милиона тона.

Емисиите от автомобилния трафик са допринесли най-много за спада, воден от бързия темп на приемане на електромобили в Норвегия, както и от нарастващия дял на биогоривата в горивния микс, изтъква службата. От всички лични автомобили по норвежките пътища миналата година 24% са били електрически, добавя тя.

По-ниските нива на производство на норвежките производители на желязо, стомана, феросплави и алуминий доведе до спад на емисиите от промишлеността и минното дело с 5,5%.

Емисиите на Норвегия на парникови газове продължават да се понижават и през 2023 г. Графика: Bloomberg Емисиите на Норвегия на парникови газове продължават да се понижават и през 2023 г. Графика: Bloomberg

Въпреки този напредък, проучване на Норвежката пътна федерация (OFV) от края на миналата година показва, че страната може да не успее да изпълни целта си да премахне от пазара колите с двигател с вътрешно горене до 2025 г., ако правителството продължи да премахва мерките, които стимулират продажбите на екологични модели.

Скандинавската страна, където всяка пета кола вече е напълно електрическа, може да пропусне амбициозните планове и в крайна сметка да навлезе в 2025 г. с 90-процентен дял на електромобилите при продажбите на нови коли, изтъква Ойвинд Солберг Торсен от OFV.

Бързият темп на налагане на електромобилите в страната се дължи на набор от стимули, включително на намалените данъци върху нови покупки, насочени към постигане на въпросната цел.

През 2020 г. Норвегия стана първата страна в света, в която електрическите автомобили изпревариха по продажби моделите с двигател с вътрешно горене. Въпреки че държавата се стреми да „изчисти“ напълно своя пазар, това не значи, че ще има забрана за продажби на автомобили с изкопаеми горива от 2025 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:31 | 08.06.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Екология и ESG виж още

Коментари

12
rate up comment 2 rate down comment 1
macedonian
преди 5 месеца
До: Ckъcaнa_УшaнkaТой и мишката *** - брокерче от имoтнaта тема е скъсан и финансово и от към гъza така че може да се приеме опекунството ти над него .А модеpatorkaта х/у е курвица и й пожелавам до пенсия да чете инвестор и да трие на брокеразите лъжите . Да надживее целия си род .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 3 rate down comment 5
Ckъcaнa_Ушaнka
преди 5 месеца
До: macedonian, въъй македониц, я скачай бърже в морето, да угасиш пожара!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 4 rate down comment 5
macedonian
преди 5 месеца
Курвo мoдерaторkе ***, мишката Ratten гъзa ли ти ближe, за да му изтриеш обидитe, а мен да баннeш .Ще надживееш децата си kyрвo .A на Раткy маймyнaта ще му намерим боксониеркатa . И ще прави това което пожела на ЛС - свиpkи до откат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 8
khао
преди 5 месеца
До: bonboniera29, с мен и зелката не можеш да спориш. Ние сме академици и знаем Всичко. хахахахахаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 5
khао
преди 5 месеца
хахахахахахахахахахахаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 10
khao
преди 5 месеца
До: bonboniera29 нула пъти... това да не ти е дизел,че да не пали на минусови температури, хахаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 6
zelka007
преди 5 месеца
До: bonboniera29 ... хех ... какви в пъти те гонят па теб ?! пежо 3008 GT оборудване е 70к дизелът , електричката 3008 GT оборудване е 95к , а плъг-ин хибрида GT e 93k ... де гo виде "в пъти" по скъпото ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 6
aldy
преди 5 месеца
Смех, емисиите намалявали, ама индустрията се била забатачвала. Че за какво ви е индустрия, бе *** глави? След като целта е ВАС да ви ликвидират, за да "спасят" климата. Търговия с въздух, ако не сте разбрали. Става дума за милиарди. Да не са луди, та да ви оставят на мира?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 4
zelka007
преди 5 месеца
До: khao ... м/у четири и пет пъти по-нисък , зависи как караш ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 4
bonboniera29
преди 5 месеца
До: khaoА колко пъти е цената нагоре....И зимата, при минусови температури не е ясно как пали....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още