След като BP, един от петролните гиганти, съобщи че ще прекрати пътуванията в Червено море заради зачестилите случаи на пиратство, подобни настроения има и сред превозвачи на втечнен газ, пише Ройтерс. В последните дни танкери променят маршруштите си, избягвайки една от най-натоварените търговски артерии между Изтока и Запада.
Червено море е свързано със Средиземно чрез Суецкия канал и това е най-прекият път между Азия и Европа, посочва Ройтерс. Според оценките около 12% от целия корабен трафик в световен мащаб преминава през този маршрут.
По данни на Kpler и LSEG Eikon обаче поне три танкера са променили маршрута си през последните дни. Един се е върнал към точката на потегляне, а другите два пътуват на юг.
Подкрепяните от Иран йеменски бунтовници хути засилиха активността си, заявявайки че операциите им са отмъщение срещу Израел. CNN отбелязва, че хутите вероятно са обучени в Иран и операциите им в Червено море могат да означават ескалация на конфликта между Израел и "Хамас".
Хутите са едната воюваща страна в гражданската война в Йемен, която продължава близо десетилетие, допълва агенцията. Те се опитват да си върнат контрола над страната от сунитите, които вземат властта в страната след гражданска война през 1962 година.
Прогноза на Goldman Sachs сочи, че спирането на петролните и газовите танкери вероятно ще бъде краткотрайно и ограничено. Но потенциалното удължаване на мярката ще оскъпи петрола с около 3-4 долара на барел. Причината е, че при това положение танкерите трябва да заобиколят Африканския континент, което ще оскъпи доставките.