Hellenic Petroleum (HELPE) вече има нова идентичност и ново име - HelleniQ Energy. Промяната беше представена от компанията на презентация в София. Това е първото събитие, с което представяме ребрандирането на компанията извън Гърция, разказа изпълнителният директор на групата Андреас Симиасис.
Промените в групата са продиктувани от новите предизвикателства пред бизнеса - оптимизация на въглеродния отпечатък, безопасността на инсталациите и навлизането на нови пазари.
Климатичните промени са в основата на плановете за бъдещето на компанията, записани във Визия 2025. Например климатът налага промени на капиталовите пазари - инвеститорите вече не искат да финансират компании, които замърсяват околната среда, както и в поведението на потребителите и на регулаторните рамки.
По отношение на климатичните промени компанията има за цел да намали въглеродните си емисии с 30% до 2030 година и да бъде въглеродно неутрална до 2050 година.
Това ще стане с инвестиции в зелени горива, подобряване на енергийната ефективност, ВЕИ и насърчаване на електромобилността. Ключов акцент са зелените технологии. Компанията планира още и проекти за улавяне и съхранение на въглерод, както и нови технологии, които да намалят въглеродния отпечатък на рафинериите.
HelleniQ има диверсифицирани доставки на петрол - внася през собствени терминали суров петрол от Северна и Южна Америка, Близкия изток и Африка, и изнася към 60% от производството. Сиамисис коментира, че компанията е разработила своите планове за диверсификация, след като беше забранена търговията с петрол от Иран, Ирак и Либия. Сега Европа е изправена пред същите предизвикателства и като цяло няма проблем с отказа за покупка на руски петрол, смята той. От декември в ЕС ще бъде въведена забрана за внос на руски петрол чрез кораби.
Компанията има активи на стойност 6 млрд. евро и продажби на стойност 14 млрд. евро годишно. В дейността ѝ в последните години се включва и производство на електроенергия, включително и от възобновяеми източници. В активите ѝ е и петият по големина фотоволтаичен парк в Европа, разположен край Козани, Гърция.
В България компанията присъства основно чрез веригата си от 99 бензиностанции. Инвестициите са на стойност 160 млн. евро. Обектите в България ще продължат да оперират под бранда "Еко", уточниха още от компанията.