fallback

Защо кариерното развитие става все по-важно за поколението Z

До няколко години това поколение ще представлява 30% от трудоспособното население в България

14:51 | 05.08.24 г. 1

Освен технологичната си насоченост поколението Z (на родените в края на 90-те години докъм 2008 г.) се отличава с изискванията си за гъвкавост спрямо работното време и място, търсенето на баланс между работата, ученето и личния живот, желанието за кариерно развитие. За това поколение е важна и социалната отговорност на компанията, а възнаграждението често остава последен критерий за избор на работно място. Това коментира Цветелин Николов, HR и предприемач, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

До няколко години това поколение ще представлява 30% от трудоспособното население в България, което неминуемо ще внесе промяна на пазара на труда, посочи събеседникът.

"Не всяко работно място предлага гъвкавост в работното време или място, но фактът е, че почти всички представители на Gen Z търсят именно това", изтъкна Николов. Поколението Z търсят и все по-висока заплата, която не винаги може да им бъде предложена. В някои сектори съществува и практиката често да се сменя работното място, за да се повишава възнаграждението, съгласи се той.

Гостът смята, че поколението Z са най-лоялното поколение към работодателите, ако те им предоставят нужните условия. То търси компании, които са социално отговорни и споделят визията на младите за света. Също така младите не търпят токсична работна среда, но тук решението не винаги е работа от вкъщи, като винаги има компромисен вариант в хибридния начин на работа. 

Младите работници от това поколение често имат проблем с комуникацията очи в очи и до известна степен не зачитат авторитети, но много често не получават уважение от по-възрастните поколения насреща. Gen Z също така среща трудности в изготвянето на CV, което да е привлекателно за работодателите.

Работата под напрежение не е силната страна на поколението Z, като често не се справя в такива условия. Понякога представителите на поколението приемат трудно обратна връзка, но и често тя не се поднася по правилен начин. Събеседникът допълни, че останалите поколения могат да вземат пример от поколението Z в това направление, като може да им помогне да балансират важните неща за тях по-лесно.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:49 | 05.08.24 г.
fallback
Още от Пазар на труда виж още