fallback

Ще стане ли практика българските компании да имат в екипите си "Мениджър щастие"

Работят ли повече щастливите хора, коментира психологът д-р Антонина Кардашева

23:10 | 22.07.24 г. 4

Щастие, оптимизъм и самоуважение са трите скали, които образуват фактора благополучие в системата на емоционалната интелигентност. За да се разгърне корпоративната култура в посока развитие на емоционалната интелигентност, за да могат да се обединяват и израстват, е необходимо да има мениджър, който да е отговорен за развитието на тази емоционална интелигентност. Това препоръча в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria д-р Антонина Кардашева, психолог и психотерапевт. Тя е на мнение, че е необходим дори екип от хора, ако компанията е голяма, който да работи в тази посока, защото един човек не е достатъчен.

Според д-р Кардашева в България има доказателство, че хората, които са по-щастливи, са по-продуктивни, по-удовлетворени, по-сдружаващи се със своите колеги. „Те са по-балансирани и в семейството си. Защото щастието не може да се сегментира в личен и в професионален живот. То е състояние на завършеност и е много свързано с удовлетворението. Ако сме щастливи, то значи много от компонентите на нашия живот са в хармонията, която ние искаме", посочи тя, но добави, че това е субективно измерение.

В редовната рубрика "Бизнес психология" д-р Кардашева обясни, че длъжността мениджър "Щастие" е позната на българските компании и от пет-шест години в по-големите компании вече има назначени хора, които се грижат основно за това хората да бъдат щастливи.

По думите ѝ, за да бъдат щастливи на работното си място, хората трябва най-вече да се забавляват докато се трудят, и така ще постигнат по-висока удовлетвореност, производителност, гъвкавост, ще вземат по-добри решения, ще имат колегиални взаимоотношения, и ще решават лесно конфликти. Психологът съветва хората, които са нещастни на работното място, да бъдат подпомогнати за цялостното трансформиране на емоционалното им състояние.

„Подпомагащите този процес трябва да познават потребностите – тези, които са задоволени и тези, които не са. Естествено, щастието е свързано и с ценностите на компанията, с усещането дали си приет и харесван от колегите и обратното – дали ти ги приемаш и харесваш, както и до каква степен си разбран от мениджъра си. Възможността за израстване и да се учиш също е свързана със състоянието на щастие“, коментира д-р Кардашева.

Защо в България мениджърите „Щастие“ не са психолози? Каква е световната бизнес практика при назначаването на специалисти, които познават динамиката на психичните процеси? Какъв подход трябва да има мениджърът „Щастие“, за да подпомогне служителя да извърви пътя на израстване от нещастие в състояние на щастие? Защо емоциите са важни за вземането на решения?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:11 | 22.07.24 г.
fallback
Още от Пазар на труда виж още