fallback

Потребителските нагласи в Япония се влошават

Това поставя под съмнение плана за повишаване на лихвите

14:55 | 08.01.25 г.

Потребителските нагласи в Япония са се влошили през декември, което поставя под съмнение позицията на централната банка в страната, че стабилните разходи на домакинствата ще подкрепят икономиката и ще оправдаят повишаването на лихвените проценти. Това сочи правителствено проучване, цитирано от Ройтерс.

Резултатите предшестват заседанието на Японската централна банка (ЯЦБ) на 23-24 януари. Някои анализатори очакват срещата да завърши с увеличение на лихвения процент от сегашните 0,25%.

Индексът, измерващ потребителските нагласи, се е понижил до 36,2 пункта през миналия месец, което представлява спад от 0,2 пункта спрямо ноември.

Отделни данни показаха, че разликата между фактическия и потенциалния БВП е останала отрицателна през периода юли-септември за 18-о поредно тримесечие. Дефицитът означава, че действителното производство е под пълния капацитет на икономиката, а това се счита за признак за слабо търсене.

Тези данни подчертават уязвимостта на японската икономика, тъй като нарастващите разходи за живот и несигурността относно политиката на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп натежават върху потреблението и износа.

Въпреки това някои големи фирми сигнализираха за решимостта си да продължат да предлагат значителни увеличения на заплатите. Fast Retailing, собственик на марката за облекло Uniqlo, съобщи, че от март ще повиши заплатите на служителите на пълен работен ден с 11%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:55 | 08.01.25 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още