Потребителското доверие в САЩ неочаквано се понижава през декември за първи път от три месеца насам поради опасения относно перспективите пред икономиката на фона на несигурността около политиките на администрацията на новоизбрания президент Доналд Тръмп, съобщава Bloomberg.
Показателят на доверието на Conference Board регистрира спад до 104,7 пункта, воден от потребителите на възраст над 35 години, показват данни, публикувани в понеделник. Прогнозата в анкета на Bloomberg сред икономисти сочеше ниво от 113,2 пункта.
Респондентите в проучването на Conference Board все по-често се позовават на политиката и евентуалните мита. Конкретен въпрос показва, че 46% от анкетираните очакват налозите да повишат разходите им за живот, докато 21% очакват те да създадат повече работни места в САЩ.
„Неотдавнашното възстановяване на доверието на потребителите не се запази през декември, като индексът се понижи обратно до средата на диапазона, който преобладаваше през последните две години“, коментира Дана Питърсън, главен икономист в Conference Board.
Потребителите вече не са толкова оптимистично настроени по отношение на перспективите за бизнес условията и собствените си доходи. Мярката за очакванията за следващите шест месеца и тази за настоящите условия се понижава.
Все пак делът на потребителите, които казват, че работните места в момента са достатъчно, се увеличава до 37% спрямо предходния месец. Междувременно делът на хората, които смятат, че работа се намира трудно, спада до 14,8%.