Продажбите на дребно във Великобритания са нараснали по-слабо от очакваното през ноември, тъй като ценовият натиск натежава върху потребителските нагласи след първия бюджет на лейбъристкото правителство. Това сочат нови данни, цитирани от Bloomberg.
Обемът на продадените стоки във физическите магазини и онлайн се е увеличил с едва 0,2% през миналия месец, което се дължи отчасти на спада в продажбите на облекло, според Националната статистическа служба (ONS). Икономистите очакваха увеличение от 0,5%.
„Продажбите на дребно леко се увеличиха през ноември след спада през миналия месец“, коментира старшият статистик на ONS Хана Финселбах. „Продажбите в магазините за облекло отново рязко спаднаха, като търговците на дребно съобщиха за помрачени търговски условия“, добави тя.
Данните вещаят проблеми за търговците на дребно през ключовия празничен период, както и за амбициите на лейбъристите за растеж в по-широк план. Макар че реалните доходи на домакинствата нарастват, натискът върху разходите за живот и икономическата несигурност продължават да се усещат.
Тази седмица бяха публикувани данни, сочещи, че икономиката на Обединеното кралство се приближава към „стагфлация“ - среда на нисък растеж и ускорена инфлация. Междувременно инфлацията затвърди движението си над целта на Английската централна банка (АЦБ) от 2% поради повишаването на цените на стоките, а ръстът на заплатите е по-висок от очакваното.