fallback

Какви са перспективите пред потребителите през 2025 г.?

Според RBC Capital здравето на глобалните потребители е подложено на значителен финансов натиск

07:37 | 20.12.24 г.

RBC Capital очаква година на предизвикателства за потребителските пазари, като подчертава финансовия натиск от високата инфлация, растящите лихви и безработицата.

Глобалният доклад на компанията представя няколко ключови тенденции за сектора на потребителските стоки, пише Ройтерс.

Анализаторите до голяма степен споделят убеждението, че здравето на потребителите „е подложено на значителен финансов натиск, тъй като ефектите от по-високите лихви, ръста на безработицата и упоритата инфлация натежават върху основите в потребителския пейзаж“.

Те очакват тази динамика да продължи и в близко бъдеще.

Заради продължаващия икономически натиск потребителите гравитират към продукти на частни марки, свиват размерите на кошницата от продукти и търсят повече канали за отстъпки от цените, според RBC.

Компанията добавя, че в световен мащаб има предпочитание към разходите, базирани на стойността, включително вечеря у дома и бюджетни ресторанти.

Очаква се органичният растеж да зависи от обема, а не от цените, тъй като инфлационният натиск отслабва и разходите за промоции нарастват. Анализаторите на RBC предполагат, че тази динамика ще повлияе значително на представянето на акциите.

Втората администрация на Доналд Тръмп в САЩ също така може да въведе нови мита, което ще засили натиска върху разходите, а това може да наруши растежа.

Освен това се очаква насрещните геополитически ветрове, особено от Китай и Латинска Америка, да натежат върху настроенията на потребителите. „Виждаме множество геополитически фактори, включително (но не само) продължаваща слабост в Китай, Близкия изток и потенциално по-бавния растеж в Европа и Латинска Америка“, посочват от RBC.

Балансирането на рентабилността ще бъде от решаващо значение, тъй като търсенето е умерено, а разходите могат да са сериозни. Повишената промоционална дейност и необходимостта от по-големи маркетингови разходи също ще повлияят на маржовете.

Тъй като органичният растеж става по-труден за постигане, RBC прогнозира, че сливанията и придобиванията могат да играят по-голяма роля, особено ако лихвените проценти се подобрят през втората половина на 2025 г.

Компаниите вече проучват стратегии за намаляване на разходите, например повишаване на производителността и коригиране на цените. Анализаторите обаче предупреждават, че този натиск върху разходите вероятно ще се прехвърли върху потребителите, което има потенциала да възпрепятства растежа и да изостри инфлационния натиск.

При луксозните и премиум марки инвестиционната банка очаква стабилизиране или умерено подобрение в растежа на приходите, особено в Северна Америка. LVMH се откроява като добър избор, според RBC. Анализаторите смятат, че акциите „са по-добре позиционирани за този сценарий, като се има предвид техният мащаб, разнообразен микс от категории, малко по-висок микс от приходи в САЩ и относително по-меки тенденции за растеж на приходите в сферата на модата“.

Добри са настроенията и за фитнес сектора и акциите на тези компании, но за ресторантьорите анализаторите проявяват „предпазлив оптимизъм“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:37 | 20.12.24 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още