През ноември активността в сферата на услугите в Китай се е увеличила по-малко спрямо октомври. Това е знак, че потребителското търсене остава слабо въпреки неотдавнашните фискални стимули от страна на правителството, предаде Bloomberg.
Индексът на мениджърите по поръчките (PMI) в сферата на услугите се е понижил до 51,5 пункта през ноември спрямо 52 пункта през предходния месец, става ясно от съобщение на Caixin и S&P Global. Прогнозата на икономистите, анкетирани от Bloomberg, беше 52,4 пункта.
Всеки резултат над 50 пункта предполага разширяване.
Въпреки забавянето спрямо предходния месец Уан Джъ, старши икономист в Caixin Insight Group, смята, че „доставчиците на услуги като цяло изразяват увереност в подобряването на пазара на фона на политическата подкрепа“. Въпреки това „някои от тях са загрижени за бъдещата търговска среда“.
От края на септември насам властите в Поднебесната империя обявиха множество мерки за подкрепа на затруднената икономика. Сред тях бяха намаляване на лихвените проценти и програма за подпомагане на задлъжнели местни власти на стойност 1,4 трлн. долара, което доведе до плахи признаци на възстановяване от октомври насам.
Очаква се, че на конференция следващата седмица лидерите на страната ще обсъдят запазването на целта за икономически растеж до 2025 г. в съответствие с тазгодишната цел от 5% въпреки завръщането на Доналд Тръмп в Белия дом, предвещаващо налагането на мита, което може да унищожи двустранната търговия.
Икономистите от UBS Group и Barclays заявиха по-рано, че политиците вероятно ще определят и по-висока от обичайната цел за дефицита от 3,5-4% от брутния вътрешен продукт (БВП). Това би отворило вратата за повече заеми от страна на централното правителство, за да се подпомогне икономиката.