Финансовата криза, която разтърсва шведския производител на батерии Northvolt AB допринесе за исторически големия брой фалити в Швеция през октомври, когато основният проект за разширяване на компанията в Шелефтео обяви несъстоятелност, информира Bloomberg.
Общо 821 компании са обявили фалит през октомври в сравнение със средното за последните години ниво от 576 фирми, изчислява агенцията за кредитни справки Creditsafe. Фалитите при някои големи компании са свързани с Northvolt, добавя агенцията .
Подразделението на Northvolt, управляващо разширяването на основната ѝ фабрика за батерийни клетки в Северна Швеция, подаде молба за защита от банкрут в средата на миналия месец, натоварвайки доставчиците с около 606 млн. крони (56,8 млн. долара) искове. Този ход е предхождан от решението на Northvolt от септември да съкрати 1600 работни места в Швеция – включително 1000 във фабриката в Шелефтео – в отговор на задълбочаващата се финансова криза.
„Движим се към мрачен общ брой на фалитите за 2024 г., който надхвърля този за 2023 г.“, изтъква главният изпълнителен директор на Creditsafe Хенрик Якобсон. „Много компании все още се борят за оцеляването си“, добавя той.
По-рано тази седмица шведския автомобилен концерн Volvo Cars обяви, че ще упражни правото си да придоби акциите на Northvolt в местното им съвместно дружество за производство на батерии – NOVO Energy, след като Northvolt реши вече да не предоставя финансиране за него.
Тази година Northvolt се превърна от най-добрата възможност на Европа да бъде лидер в производството на батерии за електрически автомобили в компания, опитваща се да оцелее, намалявайки обема на производството и съкращавайки работни места заради производствени проблеми и липса на финансиране.
В началото на октомври службата за национален дълг на Швеция изключи възможността за активиране на гаранции по кредит в размер на 1,5 млрд. долара за Northvolt.
„Заемите, които щеше да покрие нашата гаранция, са предназначени за финансиране на разширяването на Шелефтео, което компанията вече спря“, изтъква генералният директор на службата за национален дълг Каролина Екхолм.
преди 1 месец До: data.... Това с Рено е държавна помощ която е забранена по закон но се случва. QT няма нищо общо с държавната помощ. То изпомпва пари от икономиката което кара много фирми зомбита да фалират. Покрай тях фалират и фирми с огромен ливъридж които не могат да рефинансират на нулеви лихви. А нулевите лихви ги забрави освен при голяма тежка и всеобхватна рецесия. Но докато ЕЦБ започне да печати голяма част от тези фирми ще са отишли в небитието. Нищо не е каквото беше. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: dataЩото Франция е в супер дефицит над 6%.Ако се нагърби със спасяването на Рено и Стелантис (Пежо-Ситроен-Опел) ще изхвърчи на поне 12 % дефицит.Като как си го мислиш в Германия и Италия автомобилостроенето да е в криза, а Франция с тез карикатури да е добре?Идва погром благодарение ва Зелените, ЛГБТИ, турболиберал педофили фашисти, които за 10-15 години пропиляха богатство трупано 300-400 години отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: data.. Фирми са фалирали и ще фалират. Банки са фалирали и ще фалират. Въпросът е колко са големи за да бъдат оставени да фалират. Ако не си спомняш през 2022 г фалираха 4 средни американски банки и две големи европейски. Бяха спасени само клиентите но акционерите пиха по една студена вода. А 2008 фалира Леман Брадърс една от топ банките в сащ. Тогава обаче акционерите бяха спасени а директорите станаха по големи директори. Сега е различно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Подарете на зъбите си красота и здраве! Избелва и укрепва емайла, намалява чувствителността, предотвратява кариеса, премахва зъбния камък, 100% естествен състав----- https://shout.to/sadoer отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: Az_Kocho:) А знаеш ли колко пъти е фалирал Renault ? Колко пъти е бил спасяван от държавата ? И що си мислиш е сега няма да е нещо подобно ? Намалете ентусиазма малко :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: cornerИ каква е разлика между правителствените субсидии ( печатани пари) в Китай , ЕС и САЩ ? Според теб как е възможно вСАЩ от един електромобил Форд да губи по 10 к долара *** видиш ли в Китай при почти същата технология производството да е на печалба ? *** тез глупости за ефтиният труд щот при високо производителни отрасли той не е себестойностно определящ фактор отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Лесните пари се изпариха, излетяха като дим през комина. Затова има фалити и тепърва ще има. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: dataЕвропа приключи и с морала , логиката , математиката , а и също и с физиката , когато обърна икономиката наопъки с отрицателните лихви . Признаха го ! Но понеже животът бил над всичко ..............та нищо друго не остана . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец До: cornerИ ко рече - това е некакъв *** феномен ? Я сподели що китайските производители си дънят на загуба нон стоп и кой финансира тая загуба ? Само не ми говори за пазар що ставаш смешен ! Реформи дъра бъра тъпотии - Европа се опитва да държи някакви стандарти : екологични , социални , морални и т.н. - е не и се получава ама поне опитва , за разлика от доста други който си я карат през просото отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Стелантис лети към фалита с бясна скорост.Фоклсваген са се оцъклили, а Шолц няма коса за скубане повече.Скоро зелени либерали, ЛГБТИ-педофили фашисти ще бъдат масово бити в Европа.БНБ трябва незабавно да превалутира 50% от паричната маса на валутния резерв гарантиращ лева в долари, да остави 30% в евро, а остатъка в други резервни валути, като швейцарски франк.Влизането в еврото ни обрича да плащаме дълговете на цяла Западна Европа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар