Потребителите в САЩ ще увеличат разходите си за празниците в края на тази година, но това повишение само прикрива нарастващия стрес сред потребителите с по-ниски доходи. Това сочи ново проучване на PwC, цитирано от Bloomberg.
Очаква се средностатистическият купувач да похарчи 1638 долара тази година, или със 7% повече, отколкото през 2023 г., посочва консултантската компания в годишната си прогноза за празниците. Този ръст е знак, че потребителите остават жизнеспособни въпреки годините на покачване на цените, които намалиха покупателната способност.
Въпреки това компаниите трябва да се подготвят за повишена чувствителност към цените, според PwC, като 85% от потребителите ще искат да намалят разходите си, спестявайки най-вече от хранене навън и луксозни стоки.
„Много марки вече се намират в затруднена ситуация“, тъй като високите цени намаляват лоялността на клиентите, пишат изследователите. Според доклада компаниите ще трябва да се съсредоточат върху „стратегическо ценообразуване и промоции“, да подобрят продуктите си и да намалят разходите си, за да се противопоставят на тази тенденция.
Клиентите от поколението Z, които са на възраст между 12 и 27 години, както и по-възрастните представители на поколението Y (родени от 80-те и до средата на 90-те години на миналия век) ще движат голяма част от тазгодишния ръст, според PwC, докато хората от поколението X и т. нар. бейби бумъри планират да харчат по-малко, отколкото преди година.