Потребителите в САЩ може би най-накрая ще се радват на известно облекчение в сметките си за хранителни стоки - особено ако пазаруват онлайн, пише Bloomberg.
Според данни, събрани от Adobe Inc., цените на хранителните стоки онлайн са намалели с 3,7% през август спрямо предходния месец. Това е най-големият спад, откакто компанията е започнала да следи данните през 2014 г.
Онлайн пазаруването на хранителни стоки представлява около 12% от общия брой покупки в страната.
Скокът в цените на хранителните стоки от 2020 г. насам е един от най-болезнените елементи на пандемичната инфлация за американските домакинства. Макар че храните за домашна консумация представляват само около 8,6% от официалния измерител на инфлацията в САЩ, това е ежедневна покупка, която не може лесно да бъде отложена, а за милиони семейства тя представлява голяма част от бюджета.
Въпросът играе важна роля и в кампанията за президентските избори през ноември. Кандидатът на републиканците Доналд Тръмп изтъква общото увеличение на цените на хранителните продукти с повече от 20% след встъпването в длъжност на президента Джо Байдън. Екипът на вицепрезидента и кандидат за държавен глава Камала Харис пък обеща мерки за спиране на „ценовото наддаване“ от страна на магазините за хранителни стоки.
През последната година ръстът на цените до голяма степен се стабилизира и има признаци, че очакванията на потребителите са по-оптимистични. Според проучване на Федералния резерв в Ню Йорк, публикувано в понеделник, очакваното увеличение на цените на хранителните продукти през следващата година е намаляло до 4,4% през август, което е приблизително същото като в годините преди пандемията от Covid-19.
Като цяло онлайн цените са се понижили с 4,4% през август спрямо предходната година, което е 24-ият пореден месец, в който те отбелязват годишен спад, сочи още изследването на Adobe.