fallback

Онлайн цените на хранителните стоки в САЩ бележат рязък спад през август

Пазаруването на храни в интернет представлява около 12% от общия брой покупки в страната

10:52 | 11.09.24 г. 1

Потребителите в САЩ може би най-накрая ще се радват на известно облекчение в сметките си за хранителни стоки - особено ако пазаруват онлайн, пише Bloomberg.

Според данни, събрани от Adobe Inc., цените на хранителните стоки онлайн са намалели с 3,7% през август спрямо предходния месец. Това е най-големият спад, откакто компанията е започнала да следи данните през 2014 г.

Цените на хранителните продукти в САЩ се понижават. Изображение: Bloomberg

Онлайн пазаруването на хранителни стоки представлява около 12% от общия брой покупки в страната.

Скокът в цените на хранителните стоки от 2020 г. насам е един от най-болезнените елементи на пандемичната инфлация за американските домакинства. Макар че храните за домашна консумация представляват само около 8,6% от официалния измерител на инфлацията в САЩ, това е ежедневна покупка, която не може лесно да бъде отложена, а за милиони семейства тя представлява голяма част от бюджета.

Навлизане на онлайн търговията с хранителни стоки в САЩ. Изображение: Bloomberg

Въпросът играе важна роля и в кампанията за президентските избори през ноември. Кандидатът на републиканците Доналд Тръмп изтъква общото увеличение на цените на хранителните продукти с повече от 20% след встъпването в длъжност на президента Джо Байдън. Екипът на вицепрезидента и кандидат за държавен глава Камала Харис пък обеща мерки за спиране на „ценовото наддаване“ от страна на магазините за хранителни стоки.

През последната година ръстът на цените до голяма степен се стабилизира и има признаци, че очакванията на потребителите са по-оптимистични. Според проучване на Федералния резерв  в Ню Йорк, публикувано в понеделник, очакваното увеличение на цените на хранителните продукти през следващата година е намаляло до 4,4% през август, което е приблизително същото като в годините преди пандемията от Covid-19.

Очакванията на потребителите за инфлацията при храните намаляват. Изображение: Bloomberg

Като цяло онлайн цените са се понижили с 4,4% през август спрямо предходната година, което е 24-ият пореден месец, в който те отбелязват годишен спад, сочи още изследването на Adobe.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:53 | 11.09.24 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още