fallback

Потребителското доверие в САЩ се повишава рязко през август

Американците обаче стават все по-разтревожени за пазара на труда

18:30 | 27.08.24 г.

Потребителското доверие в САЩ се е повишило през август, но американците стават все по-разтревожени за пазара на труда, съобщава Ройтерс.

Conference Board заяви във вторник, че индексът на потребителското доверие се е увеличил до 103,3 пункта този месеца от ревизираните нагоре 101,9 пункта през юли. Икономистите, анкетирани от Ройтерс, очакваха индексът да остане почти без промяна от по-рано отчетените 100,3 пункта.

„Оценките на потребителите за текущата ситуация с пазара на труда, макар и все още положителни, продължават да отслабват, а оценките за трудовия пазар занапред са по-песимистични“, казва главният икономист на Conference Board Дейна Питърсън.

Делът на потребителите, които смятат, че има „много“ работни места, е спаднал до 32,8% от 33,4% през юли. Около 16,4% от потребителите казват, че работните места „са трудни за достигане“ спрямо 16,3% миналия месец.

Председателят на Федералния резерв Джером Пауъл в петък сигнализира, че пониженията на основните лихви са неизбежни, намеквайки за нарастващите опасения за пазара на труда. Финансовите пазари очакват американската централна банка да започне с цикъла на намаляване на лихвите следващия месец с понижение от 25 базисни пункта, макар че не се изключва и възможност за 50 пункта.

Фед поддържа основната си лихва в диапазона 5,25-5,50% от над година, затягайки паричната политика с общо 525 базисни пункта през 2022 и 2023 г.

Потребителските очаквания за инфлацията за следващите 12 месеца намаляват до 4,9%, което е най-ниското ниво от март 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:24 | 27.08.24 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още