Оптимизмът на малкия бизнес в САЩ се е повишил до повече от двегодишен връх през юли на фона на по-обнадеждаващите прогнози за икономиката и продажбите, предава Bloomberg.
Индексът за оптимизма на Националната федерация на независимия бизнес е нараснал с 2,2 пункта до 93,7 пункта. Така се отбелязва ръст четвърти пореден месец - най-дългата такава отпреди пандемията от Covid-19.
Делът на фирмите, които очакват влошаване на икономиката, е най-малък от ноември 2020 г. насам.
Този фактор е почти изцяло отговорен за напредъка на показателя за нагласите, докато четири други компонента от общо десетте, които съставляват основния показател, също са се подобрили през юли. В допълнение към икономическите очаквания нетният дял на предприятията, които очакват по-високи продажби през следващите месеци, се е повишил до най-високото си ниво за тази година.
Скокът на показателя за оптимизма, макар и все още да е под нивата отпреди пандемията, е съпроводен от по-положителните от очакваното данни за инфлацията. Докладът от вторник показва, че делът на фирмите, които планират увеличение на цените, е спаднал до нетните 24%, което е най-ниското ниво от април 2023 г. насам. По-малък дял от компаниите посочват, че вече са повишили продажните цени през миналия месец.
Фирмите в САЩ продължават да се борят с различни проблеми, включително повишените цени, лихвени проценти и разходи за труд. Една четвърт от бизнесите посочват, че инфлацията е била най-големият проблем през юли, което е с четири процентни пункта повече спрямо предходния месец.
Делът на фирмите, които съобщават за свободни работни места, които не могат да запълнят, леко се е увеличил. Плановете за наемане на служители се е задържал на същото ниво от юни.