fallback

От PepsiCo до P&G – големите компании залагат на Индия

Очаква се общият пазарен дял на водещите мултинационални компании при потребителските стоки да достигне над 20% в страната

12:24 | 09.08.24 г.

Индия се превръща в следващия голям залог за PepsiCo, Unilever и други гиганти при пакетираните стоки, които се стремят да запълнят вакуума за растежа си, оставен от неравномерното възстановяване в Китай, пише Ройтерс.

Тъй като икономиката на Индия се разширява с най-бързия темп сред големите нововъзникващи пазари, компаниите се опитват да обслужват разнородните групи в обществото ѝ, като пускат нови аромати и варианти на размери с цел да привлекат голямото население на страната и да навлязат на неизследвания до момента пазар в селските райони.

„Макар че през последното десетилетие компаниите се съсредоточиха върху продажбите в Китай, следващото десетилетие е на продажбите в Индия“, коментира Брайън Джейкъбсън, главен икономист в Annex Wealth Management. „Трябва да отидете там, където демографските и икономическите попътни ветрове духат зад гърба ви“, допълва той.

Големите компании за потребителски стоки, базирани в Индия, страната с най-многобройно население в света, очакват по-високите държавни разходи, по-добрият мусонен сезон и ръстът на частното потребление да помогнат на потребителите да възстановят разходите през идните тримесечия.

Очаква се това да повиши общия пазарен дял на водещите пет мултинационални компании - Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever и Reckitt до 20,53% спрямо 19,27% през 2022 г., основно стоки за грижи за бебето, за здравни грижи, козметика, напитки и домакински категории, счита компанията за анализи GlobalData.

В същото време общият им пазарен дял в Китай се очаква да се свие до 4,30% през 2023 г. спрямо 4,37% през 2022 г., сочат данните.

„Китай премина през дълъг и продължителен Covid..., те дори преминаха през кратък период на отрицателен растеж и след това растежът беше много вял. За сравнение, темпът на растеж в Индия, който се движи около 4%, изглежда стабилен за целия сектор на бързооборотните потребителски стоки“, коментира К. Рамакришнан, управляващ директор за Южна Азия в Worldpanel Division на Kantar.

Както градските, така и селските сегменти в Индия отчитат растеж, но селските райони се представят малко по-добре, допълва той.

Компаниите за потребителски стоки също влагат средства в Индия с продукти като Kurkure Chaat Fills на PepsiCo, подобрения на опаковките на Coca-Cola, за да удължи живота на продуктите си на рафтовете, а Nestle планира да въведе луксозната си марка кафе Nespresso в края на годината.

В резултат на това проникването на Coca-Cola сред домакинствата в Индия нарасна с 24% за 12-те месеца до юни, на PepsiCo's – с 12,7%, на Nestle – с 6,7% и на Reckitt – с около 3,8%, сочат данните на Kantar.

Mondelez International си партнира с марката за бисквити Lotus Biscoff, за да продава продуктите си, и планира да пусне нови размери на пакетите на Oreo този месец. Компанията обяви растеж от около 5% в категорията на шоколадите в Индия през второто тримесечие.

Coca-Cola също обяви двуцифрен растеж на обема си в Индия, а Unilever записа значително подобрение в страната. Регионът на Африка, Близкия изток и Южна Азия в PepsiCo обяви ръст, а компанията очаква Индия да се превърне в голям двигател на растежа там.

Резултатите са в контраст със скромния ръст на обема в региона миналата година за повечето от тези компании.

На обратния полюс търсенето в Китай е вяло. Nestle, която е производител на KitKat, обяви спад на общите продажби в Китай през последното тримесечие и заяви, че общите икономически и потребителски нагласи там са „явно по-слаби от очакванията“.

„Китай винаги е бил считан за любима страна за растеж от инвеститорите, но както виждаме, тази страна губи привлекателността си“, казва Дон Несбит, старши портфолио мениджър в компанията F/m Investments.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:25 | 09.08.24 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още