fallback

Продажбите на дребно във Великобритания намаляват повече от очакваното

Необичайно хладното време през юни е отблъснало купувачите

10:51 | 19.07.24 г.

Обемът на продажбите на дребно в Обединеното кралство е спаднал повече от очакваното през юни, след като необичайно хладното време е отблъснало купувачите. Това сочат официални правителствени данни, цитирани от Ройтерс.

Според статистическата служба на страната обемът на продажбите на дребно е намалял с 1,2% през миналия месец след скока от 2,9% през май. В анкета на Ройтерс, проведена сред икономисти, прогнозите бяха за спад от 0,4%.

Макар че заплатите във Великобритания в момента нарастват по-бързо от инфлацията, купувачите са притиснати от високата цени през последните две години. Напоследък инфлацията в страната се забави и през миналия месец се задържа на целевата стойност от 2% на Английската централна банка.

Основният инфлационен натиск обаче попари надеждите на инвеститорите за понижаване на лихвения процент на следващото заседание на АЦБ, което ще се проведе на 1 август.

Лиза Хукър, ръководител на сектор „Потребителски пазари“ в PWC, заяви, че купувачите все още не са склонни да харчат въпреки забавянето на инфлацията, увеличението на заплатите и по-ниските социалноосигурителни вноски.

„Изглежда, че по-хладното и влажно време през пролетта и началото на лятото, съчетано с по-дългосрочната несигурност в периода преди парламентарните избори, е възпряло британците както от закупуването на сезонни стоки, така и от извършването на по-дългосрочни покупки за големи суми“, казва Хукър.

На 4 юли във Великобритания се проведоха парламентарни избори, които бяха спечелени от лявоцентристката Лейбъристка партия.

Според данните от петък обемът на продажбите е намалял в повечето сектори, с изключение на автомобилните горива, като най-силен спад се наблюдава в категориите, които са по-чувствителни към промените във времето, като например дрехите.

Европейското първенство по футбол не е оказало влияние върху продажбите през юни, въпреки че ефектът може да е по-видим в данните за юли, когато националният отбор на Англия достигна до финала на футболния турнир.

Отделно проучване, публикувано днес, показа, че потребителските нагласи в Обединеното кралство са се повишили през юли до най-високото си ниво от септември 2021 г. насам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:51 | 19.07.24 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още