Настроенията на германските потребители за юни се подобряват за четвърти пореден месец, тъй като перспективите пред най-голямата европейска икономика изглеждат по-светли, а очакванията за доходите се повишават, предава Ройтерс.
Индексът на потребителските нагласи се повишава с 3,1 пункта до -20,9 пункта през юни спрямо ревизираните -24,0 пункта през предходния месец. Той надхвърли очакванията на анализаторите, анкетирани от Ройтерс, за -22,5 пункта.
Подобрената готовност за покупка и по-малкият апетит за спестяване повишиха индекса, публикуван съвместно от института GfK и Нюрнбергския институт за пазарни решения (NIM).
„Намаляващите нива на инфлация в съчетание със сериозното увеличение на заплатите повишават покупателната способност на потребителите“, заяви Ролф Бюркл, експерт по потреблението в NIM. „Въпреки това сред германските потребители все още има несигурност“, каза той и допълни, че им липсват ясни икономически перспективи, необходими за инвестиране в по-големи покупки.
Показателят за потребителския климат прогнозира развитието на реалното частно потребление през следващия месец. Показание на индикатора над нулата сигнализира за нарастване на частното потребление на годишна база. Стойност под нулата показва спад в сравнение със същия период година по-рано.
По данни на GfK изменение на индикатора с един пункт съответства на годишно изменение на частното потребление с 0,1%.
Показателят „Готовност за покупка“ представлява балансът между положителните и отрицателните отговори на въпроса: „Смятате ли, че сега е добър момент за покупка на основни стоки?“ Подиндексът „Очаквания за доходите“ отразява прогнозите за развитието на финансите на домакинствата през следващите 12 месеца, поясняват изследователите.