Потребителското доверие в САЩ спадна през април до най-ниското си ниво от средата на 2022 г., тъй като възгледите на американците за пазара на труда и техните перспективи за икономиката се влошиха, предаде Bloomberg.
Показателят за настроенията сред потребителите на Conference Board се понижи до 97 пункта от ревизираните надолу 103,1 пункта през март, показват данни, публикувани във вторник. Мярката отбелязва трети пореден спад и изостава от всички прогнози в предварителното проучване на Bloomberg сред икономисти.
Показателят за очакванията за следващите шест месеца намалява до 66,4 пункта, също най-ниското му ниво от юли 2022 г. Измерителят за настоящите условия пък се понижи до 142,9 пункта.
В момента потребителите в САЩ се борят с ускорена инфлация, високи разходи върху заемите и постепенно охлаждащ се пазар на труда.
„Хората споделят все по-малко оптимизъм относно текущата ситуация на пазара на труда и са по-загрижени за бъдещите бизнес условия, наличността на работни места и доходите“, коментира Дана Питърсън, главен икономист в Conference Board.
Въпреки че инфлационните очаквания остават стабилни, опасенията на потребителите са доминирани от повишените цени на храните и енергоносителите, каза още тя.