fallback

Швейцарският гигант Holcim ще отдели северноамериканския си бизнес

Компанията планира да го листне в САЩ през първото полугодие на 2025 г. и очаква оценката на новата компания да достигне 30 млрд. долара

16:15 | 28.01.24 г.

Швейцарската компания Holcim ще отдели северноамериканския си бизнес, който планира да листне в САЩ през първото полугодие на 2025 г. Това може да оцени новата компания на 30 млрд. долара, съобщи гигантът в строителните материали и добави, че ще назначи и нов главен изпълнителен директор, предава Ройтерс.

Милян Гутович, който в момента е ръководител за Европа на Holcim, ще замени Ян Йениш като главен изпълнителен директор от 1 май, съобщи компанията, един от най-големите производители на цимент в света.

Най-голямото преустройство в Holcim, откакто швейцарската компания придоби френския си конкурент Lafarge през 2015 г., вероятно ще бъде завършено през първото полугодие на 2025 г., съобщи компанията.

Отделянето може да оцени новата компания на около 30 млрд. долара, а Holcim няма да запази никакъв дял. 

"Ще направим пълно отделяне на капиталовия пазар на северноамериканския си бизнес, затова ще листнем 100% от бизнеса си на Нюйоркската фондова борса", каза Йениш, който е убеден в подкрепата на акционерите за листването. 

Останалата част от глобалния бизнес на Holcim се очаква да остане линстната в швейцарския индекс на сините чипове SMI и ще бъде съсредоточена върху строителни решения като продукти за покрив, съобщава компанията.

Йениш, който ръководи Holcim от 2017 г., ще остане президент на групата и ще ръководи планираното листване в САЩ.

Йениш, който определи САЩ като един от най-привлекателните строителни пазари в света, отбеляза: „Възползвайки се напълно от инфраструктурата и строителния бум в региона, ще ускорим растежа и ще отключим стойност за нашите акционери“.

Книжата на Holcim поскъпнаха с 38% миналата година и достигнаха най-високото си ниво от 2015 г. насам през декември. В петък те приключиха търговията на ниво от 64,20 франка, отбелязва Bloomberg. 

Северна Америка е съставлявала приходи от 11 млрд. долара миналата година, съобщи Йениш. През 2022 г. регионът е генерирал над една трета от приходите на компанията. 

Американският пазар расте бързо, тъй като строителните компании се надпреварват да смекчат хроничния недостиг на еднофамилни жилища и да отговорят на регулаторен натиск за по-енергийноефективни сгради. Подразделението се разшири чрез придобивания и увеличи предлагането си на строителни материали. 

Според сегашния план след листването на Нюйоркската фондова борса всеки акционер на Holcim ще получи акции - една в европейските операции и една в американските. 

Holcim е най-големият производител на цимент в Северна Америка, където има 16 хил. служители в 850 завода. Бизнесът се конкурира в региона с компании като Carlisle и RPM при строителните продукти и решения и с Eagle Materials и Summit Materials в циментовата индустрия. 

Бизнесът в САЩ е съставлявал една пета от приходите от продажби на компанията през първите девет месеца на 2023 г. и също така страната е била най-рентабилният регион на Holcim със среден ръст от над 20% през последните години. Останалата част от бизнеса на Holcim ще има продажби за около 17 млрд. швейцарски франка и 48 хил. служители. 

Американските дейности бяха "просто твърде успешни, за да бъдат управлявани като филиал", отбеляза Йениш. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:37 | 28.01.24 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още