fallback

Бизнес доверието в Япония се подобрява за първи път от 4 месеца насам

Нагласите в сектора на услугите също са по-положителни през ноември

12:22 | 08.11.23 г.
Автор - снимка
Създател

Бизнес доверието сред японските фабрични производители е нараснало за първи път от август насам през ноември, а нагласите в сектора на услугите са се подобрили за втори пореден месец, сочат данните от проучването на Ройтерс Tankan, което подчертава предизвикателните перспективи в условията на непостоянно икономическо възстановяване, пише Ройтерс.

Резултатът от анкетата е сходен на този за третото тримесечие в проучването Tankan на Японската централна банка (ЯЦБ).

Последният доклад на Ройтерс Tankan обаче показва, че тримесечието ще бъде трудно, въпреки че доверието се повишава през ноември, а настроението на производителите се очаква да остане без промяна през следващите три месеца. Нагласите в сектора на услугите обаче вероятно ще се влошат.

В анкетата на Ройтерс, проведена сред 502 големи и средни компании, в която половината от тях са пожелали да отговорят, но да останат анонимни, много фирми са се оплакали от по-високите си разходи за внос на суровини и влошаването на ключови пазари за Япония какъвто е Китай.

Слабата японска йена е основният фактор за силния натиск върху разходите за живот, тъй като повишава цените на вносните стоки, а икономиката е възпрепятствана от бавния икономически растеж в световен мащаб, повишените рязко лихви в чужбина и геополитическото напрежение, което вдига цената на суровините.

Индексът на нагласите сред производителите се е увеличил до 6 пункта през ноември, с два пункта повече от предходния месец, за което допринасят настроенията на производителите на автомобили и бизнесите в хранително-вкусовата промишленост, сочат резултатите от проучването, проведено от 24 октомври до 2 ноември.

Индексът за доверието в сектора на услугите също е нараснал до 27 пункта през ноември от 24 пункта през предходния месец, като най-силно такова е регистрирано при търговците на дребно, информационните и комуникационните услуги.

Очаква се обаче индексът да спадне до 21 пункта през следващите три месеца, прогнозирайки лошо потребление в рамките на страната, което не успя да се възстанови въпреки отпадането на ограниченията, свързани с COVID, по-рано тази година.

Данни от вторник показаха, че потребителските разходи са спаднали за седми пореден месец през септември, което предполага, че възстановяването на потреблението на домакинствата ще отнеме известно време.

Анализаторите очакват икономиката на Япония, третата по големина в света, да е претърпяла свиване през третото тримесечие, първото такова от четири тримесечия насам, показва проучване на Ройтерс.

Индексите на Ройтрес Tankan се изчисляват въз основа на това колко от респондентите са дали положителни отговори и колко – отрицателни. Положителен резултат в проучването означава, че оптимистите са повече от песимистите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:22 | 08.11.23 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още