fallback

ЕК започва информационна кампания за еврото в България

Проучване на Евробарометър през юли показа, че по-малко от половината българи подкрепят еврото

12:05 | 04.09.23 г.

Започва информационна кампания #ЗаЕврото накратко, разработена от Европейската комисия специално за България. Чрез нея ще бъде предоставена информация за процеса за присъединяване на страната към еврозоната и ще се отговори на най-честите въпроси за еврото, става ясно от съобщението на Брюксел.

Кампанията е разработена с подкрепата на Министерството на финансите и Българската народна банка (БНБ).

В сайта на инициативата са посочени основните ползи от присъединяването на страната във валутния съюз, сред които насърчаване на международната търговия, инвестициите и туризма.

По силата на договора за присъединяване към ЕС България има ангажимент да се присъедини към еврозоната, когато отговаря на изискванията. Срещу членството обаче има голяма съпротива и някои от аргументите е, че страната ще загуби своя суверенитет, приемайки единната европейска валута.

БНБ и в момента няма много възможности за провеждане на монетарна политика, тъй като страната е във валутен борд. Стойността на лева е фиксиран към еврото (при курс 1,95583 лева за едно евро).

От ЕК са разработили 10 образователни клипа, които трябва да отговорят на основните страхове и митове, свързани с еврото. Някои опасения например са, че приемането на еврото ще доведе до двойно по-високи цени, като етикетите просто ще бъдат променени от лева в евро.

Междувременно проучване на Евробарометър показа преди месец, че подкрепата за единната валута в България е намаляла съществено и е една от най-ниските в целия ЕС. Дори и в Унгария, сочена често като пример за провеждана за национално отговорна политика има голямо доверие в еврото - 65%, както и значителна подкрепа за войната в Украйна, сочи още проучването.  

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:05 | 04.09.23 г.
fallback
Още от Икономика и макроданни виж още